Škoda Karoq, která se začala prodávat letos na podzim a jejíž podrobný test jsme publikovali zde, postoupila testování nezávislé organizace Euro NCAP.
Do testu byl dodán model Karoq 1.6 TDI ve výbavě Ambition. Měl ve výbavě čelní a boční airbagy a také kolenní airbag u řidiče. Ze systémů aktivní bezpečnosti výbava obsahovala také systém nouzového brzdění s detekcí chodců, což má Karoq pochopitelně ve standardu.
Při nárazových testech se hodnotí ochrana dospělých, ochrana dětí, ochrana chodců a také asistenční systémy. Ve většině těchto oblastí Karoq získal velmi dobré hodnocení.
Například v ochraně pasažérů 93 procent, pouze hrudník cestujících sedících vzadu by byl vystaven mírnému riziku poranění. V ochraně dětí usazených v autosedačkách na zadních sedadlech Karoq získal 79 procent, v ochraně chodců 73 procent a za aktivní bezpečnost 58 procent.
Pro srovnání, v kategorii kompaktních SUV, do které Karoq spadá, je na tom nejlépe Volkswagen T-Roc s následujícími výsledky: ochrana pasažérů 96 procent, ochrana dětí 87 procent, ochrana chodců 79 procent, asistenční systémy 71 procent.
Velmi dobře je na tom také Toyota C-HR (95 %, 77 %, 76 %, 78 %). Je ale třeba přiznat, že v hodnocení ochrany dětí Karoq příliš nevyniká nad konkurencí, lépe je na tom jak zmíněný T-Roc (87 %), tak i Jeep Compass (83 %) nebo Peugeot 3008 (85 %), Opel Crossland X (83 %) i Citroën C3 Aircross (82 %) a Seat Arona (80 %).
Horšího výsledku Karoq dosáhl také v hodnocení asistenčních systémů, ovšem v tomto případě je potřeba připomenout, že srovnáváme testy aut se standardní bezpečnostní výbavou, v níž nové škodovácké SUV nemá asistent udržující auto v jízdních pruzích. Právě proto má Karoq procentuálně horší výsledek než například T-Roc nebo C-HR.
Podrobné výsledky testu organizace Euro NCAP publikovala zde.