Škoda Karoq v nárazových testech: Má plný počet hvězd, ale v aktivní bezpečnosti na VW nestačí

Eva Srpová Eva Srpová
8. 11. 2017 13:25
Nové mladoboleslavské SUV Škoda Karoq podstoupilo nárazové testy nezávislé organizace Euro NCAP. Získalo plný počet hvězd, a to jako jedenáctý model značky Škoda v řadě. Ve všech zásadních oblastech, které organizace v testech sleduje, vůz získal dobré hodnocení, až na asistenční systémy. Protože Karoq nemá ve standardní výbavě systém udržující vůz v jízdních pruzích, má v horší výsledek než Volkswagen T-Roc nebo například Toyota C-HR. Také v ochraně dětí na zadních sedadlech je na tom spíše průměrně.
Podívejte se na crash test Škody Karoq | Video: euroncapcom

Škoda Karoq, která se začala prodávat letos na podzim a jejíž podrobný test jsme publikovali zde, postoupila testování nezávislé organizace Euro NCAP.

Do testu byl dodán model Karoq 1.6 TDI ve výbavě Ambition. Měl ve výbavě čelní a boční airbagy a také kolenní airbag u řidiče. Ze systémů aktivní bezpečnosti výbava obsahovala také systém nouzového brzdění s detekcí chodců, což má Karoq pochopitelně ve standardu.

Při nárazových testech se hodnotí ochrana dospělých, ochrana dětí, ochrana chodců a také asistenční systémy. Ve většině těchto oblastí Karoq získal velmi dobré hodnocení.

Například v ochraně pasažérů 93 procent, pouze hrudník cestujících sedících vzadu by byl vystaven mírnému riziku poranění. V ochraně dětí usazených v autosedačkách na zadních sedadlech Karoq získal 79 procent, v ochraně chodců 73 procent a za aktivní bezpečnost 58 procent.

Pro srovnání, v kategorii kompaktních SUV, do které Karoq spadá, je na tom nejlépe Volkswagen T-Roc s následujícími výsledky: ochrana pasažérů 96 procent, ochrana dětí 87 procent, ochrana chodců 79 procent, asistenční systémy 71 procent.

Ochrana cestujících vpředu je velmi dobrá, některé konkurenční vozy ale získaly lepší hodnocení za ochranu dětí na zadních sedadlech.
Ochrana cestujících vpředu je velmi dobrá, některé konkurenční vozy ale získaly lepší hodnocení za ochranu dětí na zadních sedadlech. | Foto: Euro NCAP

Velmi dobře je na tom také Toyota C-HR (95 %, 77 %, 76 %, 78 %). Je ale třeba přiznat, že v hodnocení ochrany dětí Karoq příliš nevyniká nad konkurencí, lépe je na tom jak zmíněný T-Roc (87 %), tak i Jeep Compass (83 %) nebo Peugeot 3008 (85 %), Opel Crossland X (83 %) i Citroën C3 Aircross (82 %) a Seat Arona (80 %).

Horšího výsledku Karoq dosáhl také v hodnocení asistenčních systémů, ovšem v tomto případě je potřeba připomenout, že srovnáváme testy aut se standardní bezpečnostní výbavou, v níž nové škodovácké SUV nemá asistent udržující auto v jízdních pruzích. Právě proto má Karoq procentuálně horší výsledek než například T-Roc nebo C-HR.

Podrobné výsledky testu organizace Euro NCAP publikovala zde.

 

Právě se děje

Další zprávy