Bez loga, ale s nízkou cenou. Škoda Elroq má nečekané zbraně a zvláštní design

Elroq rovnou v úvodní plně vybavené verzi First Edition.
Základní Elroq 50 doplňují ještě tři další verze. Elroq 60 s výkonem 150 kW má využitelnou kapacitu 59 kWh a dojezd přes 400 kilometrů, Elroq 85 s výkonem 210 kW dostane baterku s využitelnými 77 kWh a dojezdem přes 560 kilometrů. Verze 85 bude dostupná i s pohonem všech kol.
Poprvé nemá sériová Škoda na kapotě okřídlený šíp, ale nápis "Škoda".
Interiér výrazně připomíná Enyaq, a to jak malým displejem před řidičem, tak 13palcovou dotykovou obrazovkou.
Škoda Auto v úterý v Praze představila druhé elektrické SUV Elroq. To stojí na platformě MEB, je ale kratší než Enyaq a s cenou od 799 tisíc korun též o sto tisíc levnější. Zobrazit 26 fotografií
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
před 3 hodinami
Zapomeňte na logo okřídleného šípu, Škoda Elroq je prvním modelem značky, který jej nemá ani na přední kapotě. Je to součást nového designového jazyka Modern Solid, který nové elektrické SUV uvádí do sériové podoby jako vůbec první škodovka. Slavnostně auto čelní představitelé značky odhalili v úterý večer v Praze, trochu symbolicky na břehu Vltavy.

Jestliže Enyaq považujeme za elektrický ekvivalent Kodiaqu, je Elroq elektrickým sourozencem Karoqu. Pořádně větším sourozencem, protože má na délku 4488 mm a mezi nápravami 2770 mm. To je dokonce o pět milimetrů více než u Enyaqu, s nímž Elroq sdílí většinu techniky. Oba modely stojí na platformě MEB.

Protože je ale Elroq o 16 cm kratší, je nasnadě, že se zmenšovalo hlavně v kufru. Ten má základní objem 470 litrů, který nestačí ani na Karoq a už vůbec ne na Enyaq. Nicméně mezi kompaktními elektrickými SUV je takovým dobrým standardem. Škoda ho vylepšuje ještě mnoha "simply clever" prvky, mezi něž nově patří třeba síť na nabíjecí kabely pod krytem zavazadelníku.

Rovnou v den premiéry Škoda zveřejnila první cenu Elroqu, který bude startovat na 799 tisících korunách. To je o rovných sto tisíc korun méně než v případě Enyaqu 50 Tour, Elroq je ale i levnější než základní Hyundai Kona Electric. "Elroq je nejdostupnějším vozem ve svém segmentu v celé Evropě a na mnoha trzích nabízí cenu srovnatelnou se svým protějškem se spalovacím motorem," říká dokonce šéf Škoda Auto Klaus Zellmer.

Technicky se základní Elroq 50 oproti Enyaqu 50 nijak neodlišuje, má baterku s využitelnou kapacitou 52 kWh, dojezd přes 370 kilometrů a elektromotor o výkonu 125 kW pohánějící zadní nápravu.

Základní Elroq 50 doplňují ještě tři další verze. Elroq 60 s výkonem 150 kW má využitelnou kapacitu 59 kWh a dojezd přes 400 kilometrů, Elroq 85 s výkonem 210 kW dostane baterku s využitelnými 77 kWh a dojezdem přes 560 kilometrů. Verze 85 bude příští rok dostupná i s pohonem všech kol, což znamená druhý elektromotor na přední nápravě a lepší trakci. Ale rovněž o kousek kratší dojezd.

Nabíjení bude možné stejnosměrným proudem o výkonu až 175 kW, což v praxi platí jen pro největší baterku. Z 10 na 80 procent se tak dostane za 28 minut. Maximum u prostřední je 165 kW a u nejmenší 145 kW, nejvyšší výkon u AC nabíjení je 11 kW, což je mezi podobně velkými elektromobily standardem. Chybět nebude předehřev akumulátoru pro rychlejší napájení, který auto podle dat z navigace aktivuje samo, nebo jej může řidič spustit v menu palubního systému.

Jak jsme už naznačili, vnější design bude pro mnohé determinovat úbytek log s okřídleným šípem. U Elroqu jsou v podstatě jen na středech kol, všude jinde má auto nápis "Škoda" s integrovaným háčkem. Je přitom vlastně trochu ironické, že když se podíváte na třicet let staré fotky z premiéry Felicie na Karlově mostě, ta má zase všude loga značky, jen na středech kol nápis "Škoda". Symbolicky se tím uzavírá pomyslný kruh.

Vůbec poprvé se také u produkční škodovky objevuje designový styl Modern Solid, který ukázala před dvěma lety studie Vision 7S. Znamená to především úplně novou přední část, která postrádá klasickou masku. U elektromobilů není technicky potřeba, třeba Enyaq ji ze stylistických důvodů pořád měl.

U Elroqu ji nahrazuje úzká černá lišta, u úvodní akční verze First Edition podsvícená, pod níž jsou kamery či radary. Na ni pak navazují denní a obrysová světla, dálková a potkávací světla jsou umístěná níže. Standardně má Elroq diody, volitelně ale může dostat i Matrix LED svícení. Vzadu novinka připomíná Enyaq, nápaditější je určitě přední část. Kola mají 19 až 21 palců a speciálně pro Elroq vznikl zelený lak Timiano.

Interiér je hodně podobný Enyaqu a sází na udržitelné materiály. Podle verze třeba tkaniny s recyklovanými plasty nebo příměsí rybářských sítí. Před řidičem je malý displej s nejdůležitějšími provozními informacemi, vše důležité se ovládá přes 13palcovou dotykovou obrazovku. Multimediální systém má také digitální asistentku se zabudovanou umělou inteligencí ChatGPT.

Konfigurátor spustí Škoda Auto už zítra, tedy 2. října. Obsahovat bude mimo jiné i úvodní limitovanou verzi First Edition s 21palcovými koly, podsvícenou maskou nebo plnou výbavou. Elroq se dočká i varianty Sportline se sníženým podvozkem a černými detaily karoserie. První auta zamíří k zákazníkům v prvním čtvrtletí příštího roku.

Mohlo by se vám líbit:

Spotlight Aktuálně.cz - Miroslav Zámečník | Video: Tým Spotlight
 

Právě se děje

Další zprávy