Nový Seat Leon
Seat Leon vyjíždí stejně jako nová Škoda Octavia (test čtěte zde) nebo Volkswagen Golf (test čtěte zde) na koncernové platformě MQB Evo. Na délku má 4368 mm jako hatchback nebo 4642 mm jako kombi. Španělská automobilka nabídne hned od začátku obě karosářské varianty.
Rozvor náprav o délce 2686 mm je stejný jako u Octavie a větší než u Golfu i Škody Scala, stojící na platformě MQB A0 pro menší auta. Kufr hatchbacku má v základu 380 litrů, výrazně méně než třeba Scala, ale stejně jako Golf. Kombi Sportstourer v základu s 617 litry na čtvrtou Octavii nestačí, nový Golf Variant k dispozici zatím není.
Motorová paleta Seatu Leon zatím neobsahuje kompletní nabídku. Základem je litrový tříválec TSI s 81 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Tato motorizace je nicméně dostupná jen u hatchbacku.
Následuje čtyřválec s objemem 1,5 litru a výkonem 96 nebo 110 kW. V obou případech opět s manuální šestistupňovou převodovkou. A motor 1.5 TSI ještě jednou, tentokrát jako 110kW mild hybrid eTSI ovšem se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. V porovnání s klasickou verzí a ručním řazením by částečně elektrifikovaná varianta měla při spotřebě 4,7 až 4,9 l/100 km u hatchbacku uspořit zhruba desetinu litru na 100 km. Kombi má u obou variant papírově stejnou spotřebu 4,8 až 5,0 l/100 km.
Roli nejúspornějšího motoru tak má stále naftový čtyřválec 2.0 TDI. Ve slabší variantě s 85 kW a manuální převodovkou se nabízí jen jako hatchback a má spotřebu 3,4 až 3,5 l/100 km. Silnější verze se 110 kW a automatem DSG se nabízí pro obě karosářské verze a má průměrnou spotřebu 3,6 až 3,8 l/100 km.
Nabídka pohonných jednotek by se v budoucnu měla rozšířit minimálně o vrcholný benzinový čtyřválec se 140 kW, respektive verzi s pohonem na stlačený zemní plyn a také plug-in hybrid (více zde). Nabídku doplní ve druhé polovině roku i sportovní Cupra Leon (více zde).