Cupra s upraveným Leonem poodhalila techniku Octavie RS. Poprvé nemá manuál

Sportovní Leon už ponese pouze značku Cupra.
Cupra představila sportovní verzi nového Leonu.
Hybrid do zásuvky má celkem 180 kW.
Vedle něj dostanou hatchback i kombi také dvoulitrové TSI naladěné na 180 nebo 221 kW.
Přední kola bude ve všech třech případech pohánět dvouspojkový automat DSG.
Foto: Cupra
Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 2. 2020 11:56
Zatímco ostrá Škoda Octavia RS přijede až do Ženevy, Cupra odhalila sourozence českého modelu v předstihu. Mladá sportovní divize Seatu upravila nový Leon, a to nejen jako hatchback, ale také jako kombi. Částečně se tak odhaluje, s jakou technikou přijede i mladoboleslavský model.

Zatímco končící Leon Cupra dostal pod kapotu výhradně benzinové motory, nová Cupra Leon už nesází čistě na ně. K dispozici totiž bude plug-in hybrid s označením e-Hybrid. Jde o stejné ústrojí, jaké bude i v útrobách Octavie RS iV. To znamená kombinaci zážehové 1.4 TSI o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW.

Dohromady nabídne španělský sportovní model 180 kW a 400 Nm točivého momentu. Zatímco dynamická data Cupra nezveřejnila, emisemi pod hranicí 50 g CO2/km se pochlubit nezapomněla. Vše je možné kvůli 13kWh baterii, která poskytuje dostatek energie pro ujetí až 60 km čistě na elektřinu. Dobít ji přes 230V domácí zásuvku lze za šest hodin, Wallbox tuto hodnotu zkrátí na 3,5 hodiny.

K dispozici ale bude i klasický benzinový motor. Dvoulitrové TSI nabídne 180 kW a 370 Nm, což je verze, která se objeví i pod kapotou Octavie RS. Naopak příchod silnějšího provedení s 221 kW a 400 Nm do útrob českého modelu je spíše nereálný.

Tyto hodnoty přitom platí pro modely s pohonem přední nápravy, a to s oběma typy karoserie. Všechny jednotky také mají dvouspojkový automat DSG (manuální převodovka tedy v ostrém Leonu končí) s tím, že volič není mechanicky spojen se samotnou skříní.

Kombi Sportstourer potom bude v nabídce také s pohonem všech kol. Tomu je vyhrazen vrcholný dvoulitr s výkonem 228 kW a točivým momentem 400 Nm. Dvouspojkový automat zůstává i v této variantě. Nejsilnější verze je jediná, u které se Cupra pochlubila dynamikou. Tak tedy na 100 km/h se dostane za méně než pět vteřin a jede nejvýše 250 km/h. Pak zasáhne omezovač.

Úpravami ale neprošel pouze prostor pod kapotou. Cupra Leon tak dostala třeba adaptivní tlumiče se čtyřmi režimy nastavení, progresivní řízení nebo brzdy Brembo. Sportovní model je také posazen níže než standardní Leon - vpředu o 25 a vzadu o 20 mm. To mimo jiné přineslo třeba snížení těžiště.

Měnil se i vnější design, s čímž se zlepšila i aerodynamika. Vedle atypického loga Cupra má sportovní Leon také jiné nárazníky, nástavce prahů, zadní spoiler nebo dvě (u slabších verzí) či čtyři (u silnějších verzí) koncovky výfuku. Na výběr bude celkem osm odstínů karoserie, včetně dvou matných, a šest variací 18- či 19palcových litých kol.

Uvnitř je jiný volant, nechybí ani sportovní sedadla, digitální budíky se specifickým režimem zobrazení nebo 10palcová obrazovka multimediálního systému.

Vedle silniční verze Cupra ukázala také závodní Leon Competición a především model e-Racer, což je první závodní model kategorie cestovních vozů na elektřinu. O pohon se v jeho případě starají čtyři elektromotory s výkonem celkem 500 kW a točivým momentem 960 Nm. To stačí na zrychlení za 3,2 sekundy, baterie má kapacitu 65 kWh. Cupra e-Racer se zúčastní seriálu Pure ETCR pro elektrická cestovní auta, který se poprvé pojede příští rok.

Cupra Leon Competición má pod kapotou přeplňovaný benzinový dvoulitr s 250 kW a 410 Nm. Na kola přenáší sílu šestistupňová sekvenční převodovka, tato kombinace pak stačí na akceleraci za 4,5 vteřiny a nejvyšší rychlost 260 km/h. S tímto vozem se Cupra postaví na start seriálu cestovních vozů TCR.

Silniční Cupra Leon se na trhu objeví v posledním čtvrtletí letošního roku. K hatchbacku a kombi se ve druhé polovině roku přidá také první samostatný model značky Cupra. Půjde o produkční verzi SUV Formentor, která se představí na nadcházejícím ženevském autosalonu.

 

Právě se děje

před 9 hodinami

Colorado hlásí druhý případ hokejisty nakaženého koronavirem

V kádru hokejistů Colorada Avalanche se objevil druhý případ hráče nakaženého novým typem koronaviru. Klub jméno nezveřejnil, pouze oznámil, že hráč je v domácí izolaci. V NHL se ví dohromady o čtyřech případech, další dva pocházejí z týmu Ottawy.

Klub z Denveru v prohlášení uvedl, že všichni, kdo přišli s hráčem do blízkého kontaktu, byli informováni a zůstávají v karanténě, kterou dříve nařídilo vedení ligy. Žádný další hokejista ani člen realizačního týmu podle klubu nevykazuje příznaky nemoci COVID-19.

Ve čtvrtek vedení Colorada, v němž působí i brankář Pavel Francouz a útočník Martin Kaut, oznámilo první případ nákazy. Nejmenovaný hráč se podle klubu už zcela zotavil.

NHL je přerušená od 12. března, do konce základní části v té době zbývaly zhruba tři týdny. Nyní jsou v karanténě všichni hráči NHL zatím do 6. dubna. Ve Spojených státech amerických počet nakažených koronavirem už přesáhl 100.000 a jsou nejvíce zasaženou zemí na světě.

Další zprávy