Prokuratura v rámci vyšetřování prohledala podnikatelské prostory Mitsubishi v různých částech Německa. Panuje podezření, že automobily značky Mitsubishi s naftovými motory o objemu 1,6 a 2,2 litru splňující normy Euro 5 a Euro 6 využívají nezákonný systém umožňující manipulaci s emisemi.
V prvním případě se jedná o motor převzatý od francouzského koncernu PSA ale s vlastním systémem úpravy výfukových plynů, v tom druhém pravděpodobně o pohonnou jednotku, která vznikla přímo v režii Mitsubishi, v omezené míře možná i o další motor skupiny PSA.
Podle listu Handelsblatt vyšetřovatelé prohledali rovněž některé objekty německého výrobce automobilových součástek Continental. Ten je údajně veden jako svědek a plně spolupracuje s úřady.
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.