Japonský Saturnin. Ojeté Mitsubishi Lancer zprvu šokuje způsoby, ale slouží oddaně

Martin Frei Martin Frei
23. 10. 2019 13:21
Motorističtí fandové si jméno Lancer spojují s rallye, vysokými výkony a pohonem všech kol. To bezesporu platí o závodním speciálu Evo. Základní model představuje pravý opak. Jednoduché auto zaměřené spíš na řemeslo než na styl a sílu. Vedle měkčených plastů Golfu a tiché jízdy Astry vypadají hrubé mravy Lanceru jako z jiného světa. Jenže stejně staromódní je i jeho spolehlivost.
Foto: Martin Frei

Design

Tohle auto se poprvé představilo před dvanácti lety a už tenkrát bylo trochu mimo módu. Vedle dnešních kreací Mazdy, Hondy i Toyoty vypadá dost suše. Sedan působí vyrovnaněji, na českém trhu ale víc bodoval praktičtější, i když poněkud těžkopádný liftback. Proto je jejich nabídka širší i na trhu ojetin a právě takový vůz nám k testu poskytlo centrum AAA Auto. 

S délkou 4585 mm nejde o žádného drobka, však se také pod kabátem skrývá platforma z Outlanderu a ASX.

 

Právě se děje

před 43 minutami

Pražská burza znovu zaznamenala nejvýraznější pokles od června 2016

Index PX klesl o 2,91 procenta na 1002,24 bodu. Podobně výrazný propad postihl burzu už v pondělí, kdy index PX oslabil o 2,81 procenta. Burza ztratila už pošesté v řadě. Propad ji přiblížil hranici 1000 bodů, pod kterou byla naposledy loni 10. října. Vyplývá to z výsledků obchodování na webu burzy. Podle analytiků trhy ztrácejí kvůli obavám z šíření nového koronaviru.

Index PX většinou zaznamenává denní poklesy pouze v desetinách procenta. Jen výjimečně v posledních letech oslabil za jeden den o více než dvě procenta. Už v pondělí po informacích o nových případech nákazy koronavirem v dalších zemích zaznamenala pražská burza největší denní propad od konce června 2016.

Tehdy index PX v některých dnech ztrácel i více než tři nebo čtyři procenta v reakci na referendum ve Velké Británii, ve kterém Britové rozhodli o vystoupení své země z Evropské unie.

Další zprávy