Ford Mustang Mach-E - od 1 287 300 korun
Jakkoliv jsme se chtěli v tomto přehledu zaměřit na prémiovou část segmentu, nemůžeme opomenout ani Ford Mustang Mach-E, který tam už jen příbuzností s ikonickým sportovním modelem bude také chtít nakouknout. Navíc do společnosti BMW iX3 nebo Tesly Model Y zapadá i velikostí - délku 4712 mm doplňují rozvor s hodnotou 2984 mm a kufr s objemem 402 až 1420 litrů (tady mají soupeři navrch).
Ford však nabídne Mustang ve více variantách. Ta základní Mach-E má pohon pouze zadních kol a výkon 190 nebo 210 kW, to podle kapacity baterie. Ta je 75 kWh s nižším a 98,8 kWh s vyšším výkonem. Točivý moment 415 Nm je pro obě verze stejný. Následuje provedení s pohonem všech kol, a tedy dvojicí elektromotorů. Slabší má 190 kW a 75kWh baterii, silnější nabízí 248 kW a 98,8kWh baterii. Točivý moment 565 Nm je opět pro obě varianty stejný.
Dojezd na jedno nabití se odlišuje podle varianty. Zadokolka má udávaných 450 km s menší a 600 km s větší baterií, čtyřkolka má 420, respektive 540 km. Akcelerace Mustangu Mach-E s pohonem zadní nápravy zabere méně než osm vteřin a s pohonem všech kol méně než sedm vteřin. Maximální rychlost je pokaždé stejných 180 km/h. Pokud jde o nabíjení, pak menší baterii lze nabíjet stejnosměrným proudem s maximálním výkonem 115 kW, větší potom s maximálním výkonem 150 kW. Z 10 na 80 procent kapacity se SUV dostane za 38, respektive 45 minut.
Problémem Mustangu Mach-E je dostupnost. Zatímco Audi, Mercedes i Jaguar koupíte hned, BMW a Teslu potom nejspíše už zkraje příštího roku, na Mustang je potřeba si počkat do konce roku 2021. Jeho orientační základní cena je 1 278 300 korun, čtyřkolka ji má posazenou na 1 477 650 korunách. Ford počítá také s výrobou nejsilnější verze GT se dvěma elektromotory o výkonu 342 kW, která akceleruje na 100 km/h pod pět vteřin a ujede asi 500 km. Její dodávky začnou ale ještě později a na stránkách českého Fordu k tomuto provedení momentálně ani nejsou detailnější specifikace. Více se o Mustangu Mach-E dozvíte zde.