První elektrické BMW z Číny může potrápit Teslu. Porazit ale musí Audi a Mercedes

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 8. 2020 6:02
Nabídka elektromobilů neroste jen směrem dolů k menším a dostupnějším vozům, ale i směrem nahoru, kde cena nehraje až tak zásadní roli, naopak důležitější jsou dynamické parametry, dlouhá výdrž baterie a prémiová image podpořená karoserií SUV. Po Audi a Mercedesu takové auto ukazuje i BMW v podobě modelu iX3. Co nabízí proti německým konkurentům či Tesle? Porovnali jsme je v následující galerii.

Audi e-tron - od 1 884 900 korun

Prvním z německých rivalů, se kterým se bude muset BMW iX3 vypořádat, je Audi e-tron. To se dokonce nabízí ve dvou verzích - klasické SUV s délkou 4901 mm a rozvorem náprav o délce 2928 mm doplňuje stejně dlouhý kříženec SUV a kupé e-tron Sportback. Rozměrově je tedy model se čtyřmi kruhy o něco větší, což je vidět i v kufru, kde má klasický e-tron, s iX3 srovnatelnější než Sportback, 660 až 1725 litrů.

Audi i na českém trhu nabízí auto zatím ve dvou verzích, které mají obě na rozdíl od BMW pohon všech kol, a tedy dva elektromotory - jeden na každé nápravě. Základní slabší verze se pyšní výkonem 230 kW a točivým momentem 540 Nm, silnější má 265 kW (s krátkodobým zvýšením 300 kW) a 561 Nm (s krátkodobým zvýšením 664 Nm). Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 6,8, respektive 6,6 (5,7 s vyšším výkonem) vteřiny, maximální rychlost je 190 km/h u slabší a 200 km/h u silnější verze.

Podle zvoleného výkonu se odlišuje i kapacita akumulátoru umístěného v podlaze, který váží 700 kilo. Slabší provedení má 71 kWh s maximálním dojezdem v cyklu WLTP na úrovní 339 km, silnější provedení disponuje 95 kWh a dojezdem maximálně 437 km. Verze Sportback kvůli o kousek lepší aerodynamice dojede o pár kilometrů na jedno nabití dál. Podobně jako BMW lze i Audi nabíjet maximálně 150 kW při využití stejnosměrného proudu, kdy je 80 procent kapacity k dispozici za asi 30 minut. Standardně má e-tron také možnost dobíjení střídavým proudem s maximálním výkonem 11 kW, připlatit si ale lze i za 22 kW.

V Česku se elektrické Audi nabízí ve třech výbavových liniích e-tron, Advanced a S line. Slabší verze 50 quattro začíná na 1 884 900 korunách, silnější 55 quattro na 2 154 900 korunách. Sportback je o 65 tisíc korun dražší. Ve výbavě nechybí navigace, diodová přední světla, adaptivní podvozek, upozornění na vybočení z jízdního pruhu nebo 19palcová kola. Test vozu najdete zde. Brzy pak na trh přijde ještě verze e-tron S, která nabídne tři elektromotory s výkonem 370 kW a zrychlení na 100 km/h za 4,5 vteřiny. 

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Fotbalisté Turína uhráli remízu na Laziu a zachránili se, sestupuje Benevento

Fotbalisté FC Turín uhráli v dohrávce 25. kola italské ligy bezgólovou remízu na hřišti Lazia Řím, jež v závěru nastřelilo dvě tyče, a zachránili se v Serii A. Nejvyšší soutěž jako třetí opouští Benevento, které se připojí už k dříve známým sestupujícím Crotone a Parmě.

Turín získal potřebný bod navzdory tomu, že v posledních minutách čelil velkému tlaku favorizovaného Lazia. V 84. minutě domácí kanonýr Ciro Immobile nastřelil z penalty jen tyč, stejně jako v šesté nastavené minutě hlavou Manuel Lazzari.

Kolo před koncem tak Turín získal čtyřbodový náskok před osmnáctým Beneventem, které trénuje bývalý hvězdný útočník Filippo Inzaghi. Lazio vedené jeho mladším bratrem Simonem skončí šesté a bude hrát v příští sezoně Evropskou ligu.

Zdroj: ČTK
před 3 hodinami

V Praze Kbelích dnes večer přistál první ze dvou nových letounů CASA pro českou armádu. Modernizovaný model doplní nynější flotilu čtyř letounů

Zdroj: ČTK
Další zprávy