První elektrické BMW z Číny může potrápit Teslu. Porazit ale musí Audi a Mercedes

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 8. 2020 6:02
Nabídka elektromobilů neroste jen směrem dolů k menším a dostupnějším vozům, ale i směrem nahoru, kde cena nehraje až tak zásadní roli, naopak důležitější jsou dynamické parametry, dlouhá výdrž baterie a prémiová image podpořená karoserií SUV. Po Audi a Mercedesu takové auto ukazuje i BMW v podobě modelu iX3. Co nabízí proti německým konkurentům či Tesle? Porovnali jsme je v následující galerii.

Jaguar I-Pace - od 2 113 628 korun

BMW iX3 se ale nebude muset vypořádat jen s německou konkurencí. Na trhu je totiž i Jaguar I-Pace s délkou 4682 mm, ale rozvorem protaženým na 2990 mm. Opět jde tedy rozvorem o větší auto než v případě BMW. A opět je větší i zavazadlový prostor, který má 656 až 1453 litrů.

Podobně jako Audi i Mercedes-Benz je pak I-Pace elektrickou čtyřkolkou, to znamená, že má na každé nápravě jeden elektromotor. Celkově tak dosahuje 294 kW a 696 Nm, což je výrazně více než u BMW. A podepisuje se to i na dynamických parametrech, protože z 0 na 100 km/h se britský rival rozpohybuje za 4,8 vteřiny a jede maximálně 200 km/h.

Baterie v podlaze mají kapacitu 90 kWh. Jaguar udává, že dojezd dle cyklu WLTP je maximálně 470 km, tedy na úrovni iX3. Nedávná modernizace přinesla rychlejší palubní nabíjení střídaným proudem o výkonu 11 kW, Jaguar tak udává, že za hodinu má auto k dispozici 53 km. K dispozici je i rychlonabíjení stejnosměrným proudem, kde ale bude Brit v nevýhodě. Maximální nabíjecí výkon je 100 kW, čili méně než u konkurence. I tak to stačí na 80 procent kapacity baterie za asi 45 minut.

Na českém trhu se vůz nabízí se výbavách S, SE a HSE. V základu stojí 2 113 628 korun, přičemž výbava obsahuje prostorovou kameru, udržování v jízdním pruhu, navigaci, audio Meridian s 12 reproduktory, diodová přední světla anebo 18palcová litá kola.

 

Právě se děje

Další zprávy