Volkswagen sliboval elektromobil ID.3 v ceně naftového Golfu. Jaká je realita?

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2020 6:02
Nabídka elektrických aut se v posledních měsících na českém trhu hodně rozrostla. Posledním přírůstkem je dlouho očekávaný Volkswagen ID.3, u něhož zástupci automobilky slibovali cenu podobnou naftovému Golfu. Pokusili jsme se proto ID.3 a Golf vybavit na stejnou úroveň a porovnat jejich ceny. Porovnali jsme i další dvojice podobně velkých a vybavených aut se spalovacím a elektrickým motorem.

Volkswagen ID.3 vs. Volkswagen Golf 2.0 TDI

Nabídka Volkswagenu ID.3 je prozatím omezená na variantu se 150kW elektromotorem, pohonem zadních kol a automatickou převodovkou. Baterie má využitelnou kapacitu 58 kWh, to znamená dojezd až 420 km. Prostým pohledem do nabídky osmé generace Golfu zjistíme, že srovnatelně výkonný naftový motor zatím kompakt nenabízí. Nejblíže tomu je dvoulitrové TDI se 110 kW a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG (test najdete zde), které spotřebuje 3,7 l / 100 km. Tuto verzi jsme také nakonec zvolili pro porovnání.

Volkswagen ID.3 začíná ve verzi Life na 1 014 900 korunách, zatímco Golf 2.0 TDI ve výbavě Style startuje na 776 900 korunách. Rozdíl v cenách je tedy 238 tisíc korun ve prospěch Golfu.

Hlavní prvky výbavy mají oba vozy totožné. To znamená, že ID.3 i Golf mají například vestavěnou navigaci s desetipalcovým displejem, digitální budíky, přední i zadní parkovací senzory, vyhřívaný volant a přední sedadla, automatické stěrače nebo bezklíčkové startování. Nechybí ani asistenční systémy jako adaptivní tempomat, nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, udržování v jízdním pruhu nebo systém komunikace Car2X - oba Volkswageny si umí vyměňovat informace s jinými auty nebo infrastrukturou.

Najdou se ale také rozdíly, které favorizují spalovací vůz. Golf má třízónovou klimatizaci, ID.3 jen jednozónovou. Golf disponuje navíc i elektrickým sedadlem řidiče, sledováním mrtvého úhlu, automatickými světly a lepší verzí předních diodových reflektorů, třebaže ledky vpředu i vzadu mají oba modely. A Golf má také 17palcová kola, zatímco ID.3 dostal jen plechové "osmnáctky" s okrasnými kryty.

Za litá kola se dá u ID.3 připlatit, a to 16 700 korun. Jde ale o jeden z mála příplatků, které jinak fixní konfigurace elektrického hatchbacku mají. Pro více prvků je třeba zkrátka sáhnout po vyšší verzi s vyšší cenou.

Zůstaneme-li ale u souboje Volkswagen ID.3 Life vs. Volkswagen Golf 2.0 TDI Style, když k elektromobilu připočteme příplatek za lité disky, je cena 1 031 600 korun proti 776 900 korunám s tím, že Golf má stále několik prvků navíc. Na druhou stranu ID.3 je silnější, jakmile totiž přijde 147kW Golf GTD, cenový rozdíl bude mezi oběma vozy určitě nižší (na druhou stranu se na trh chystá i slabší ID.3, i z tohoto pohledu tedy může rozdíl klesnout). Přesto výsledný rozdíl 254 700 korun za přibližně shodně vybavené vozy rozhodně není největší, jak bude vidět i na dalších záložkách.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Policie v Severní Makedonii objevila 94 migrantů v kamionu. Řidič uprchl

Policejní hlídka kamion s makedonskou poznávací značkou zastavila v sobotu večer u města Radoviš, asi 110 kilometrů jihovýchodně od Skopje. Podle sdělení policie řidič z místa uprchl. V nákladním prostoru strážníci objevili 94 syrských, afghánských, iráckých a pákistánských migrantů. Běžence čeká převoz do uprchlického centra v jižním pohraničním městě Gevgelija a následně deportace do Řecka, odkud přišli.

Další zprávy