Audi e-tron - od 1 884 900 korun
Prvním z německých rivalů, se kterým se bude muset BMW iX3 vypořádat, je Audi e-tron. To se dokonce nabízí ve dvou verzích - klasické SUV s délkou 4901 mm a rozvorem náprav o délce 2928 mm doplňuje stejně dlouhý kříženec SUV a kupé e-tron Sportback. Rozměrově je tedy model se čtyřmi kruhy o něco větší, což je vidět i v kufru, kde má klasický e-tron, s iX3 srovnatelnější než Sportback, 660 až 1725 litrů.
Audi i na českém trhu nabízí auto zatím ve dvou verzích, které mají obě na rozdíl od BMW pohon všech kol, a tedy dva elektromotory - jeden na každé nápravě. Základní slabší verze se pyšní výkonem 230 kW a točivým momentem 540 Nm, silnější má 265 kW (s krátkodobým zvýšením 300 kW) a 561 Nm (s krátkodobým zvýšením 664 Nm). Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 6,8, respektive 6,6 (5,7 s vyšším výkonem) vteřiny, maximální rychlost je 190 km/h u slabší a 200 km/h u silnější verze.
Podle zvoleného výkonu se odlišuje i kapacita akumulátoru umístěného v podlaze, který váží 700 kilo. Slabší provedení má 71 kWh s maximálním dojezdem v cyklu WLTP na úrovní 339 km, silnější provedení disponuje 95 kWh a dojezdem maximálně 437 km. Verze Sportback kvůli o kousek lepší aerodynamice dojede o pár kilometrů na jedno nabití dál. Podobně jako BMW lze i Audi nabíjet maximálně 150 kW při využití stejnosměrného proudu, kdy je 80 procent kapacity k dispozici za asi 30 minut. Standardně má e-tron také možnost dobíjení střídavým proudem s maximálním výkonem 11 kW, připlatit si ale lze i za 22 kW.
V Česku se elektrické Audi nabízí ve třech výbavových liniích e-tron, Advanced a S line. Slabší verze 50 quattro začíná na 1 884 900 korunách, silnější 55 quattro na 2 154 900 korunách. Sportback je o 65 tisíc korun dražší. Ve výbavě nechybí navigace, diodová přední světla, adaptivní podvozek, upozornění na vybočení z jízdního pruhu nebo 19palcová kola. Test vozu najdete zde. Brzy pak na trh přijde ještě verze e-tron S, která nabídne tři elektromotory s výkonem 370 kW a zrychlení na 100 km/h za 4,5 vteřiny.