reklama
 
 

Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Prodeje dieselů Foto: Porsche

Prodeje dieselů

Jak už bylo napsáno v úvodu, za poklesem prodejů stojí i nejistá situace kolem naftových motorů. Některé automobilky se jich dokonce zbavily úplně, jiné tak činí postupně. A na prodejích se tyto kroky, spolu s nedůvěrou zákazníků, projevují. Výrazně na to doplatilo třeba Porsche, které loni vyřadilo naftové agregáty z nabídky SUV Macan a Cayenne, respektive limuzíny Panamera. Vedle dalších ukazatelů pak právě tento fakt zapříčinil meziroční propad značky o 37 procent.

Pokud bychom se podívali na tržní vývoj naftových motorů, pak je od roku 2010 za první kvartál vůbec nejhorší. Za leden až březen zákazníci zaregistrovali 1,34 milionu naftových automobilů. Loni to kupříkladu bylo 1,6 milionu, a v roce 2011 dokonce 1,98 milionu dieselů.

Vývoj prodeje naftových aut

Prodaná auta (v milionech) Tržní podíl
2010 1,78 48 %
2011 1,98 54 %
2012 1,86 54 %
2013 1,63 53 %
2014 1,73 52 %
2015 1,86 51 %
2016 1,93 49 %
2017 1,93 46 %
2018 1,60 38 %
2019 1,34 33 %

autor: Jan Matoušek | 23. 5. 2019 6:02

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama