reklama
 
 

Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Malá SUV Foto: Volkswagen

Malá SUV

Největším nárůstem mezi SUV se chlubí subsegment malých modelů. Ten vzrostl o 13 procent na 589 tisíc prodaných vozů. Celkově pak ukrajuje 39 procent všech prodejů SUV. Vedoucí značkou subsegmentu je Volkswagen, nejpopulárnějším modelem VW T-Roc.

Kompaktní SUV Foto: Eva Srpová

Kompaktní SUV

Kompaktním SUV i nadále vládne Nissan mezi značkami a jeho Qashqai mezi modely (přestože prodejně tento model poklesl). Celkově subsegment meziročně narostl o šest procent na 650 tisíc kusů, což z celkového koláče SUV ukrajuje 43 procent.

SUV střední třídy Foto: Eva Srpová

SUV střední třídy

Zatímco malá a kompaktní SUV rostla, SUV střední třídy zaznamenala propad o dvě procenta. Celkově se jich za první kvartál prodalo 222 tisíc kusů, což je 15 procent z celkového počtu SUV. Nejpopulárnější značkou je sice Mercedes, nejpopulárnějším modelem ale Volvo XC60.

Velká SUV Foto: Výrobci

Velká SUV

Nejmenším subsegmentem SUV jsou velké modely. Ty se meziročně propadly o čtyři procenta na 67 tisíc prodaných kusů. Čtyři procenta také ukrajují z celkového počtu prodaných SUV v Evropě. Nejpopulárnější značkou je Land Rover, pořadí modelů ale vládne BMW X5.

autor: Jan Matoušek | 23. 5. 2019 6:02

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama