Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Foto: Volkswagen

Malá SUV

Největším nárůstem mezi SUV se chlubí subsegment malých modelů. Ten vzrostl o 13 procent na 589 tisíc prodaných vozů. Celkově pak ukrajuje 39 procent všech prodejů SUV. Vedoucí značkou subsegmentu je Volkswagen, nejpopulárnějším modelem VW T-Roc.

Foto: Eva Srpová

Kompaktní SUV

Kompaktním SUV i nadále vládne Nissan mezi značkami a jeho Qashqai mezi modely (přestože prodejně tento model poklesl). Celkově subsegment meziročně narostl o šest procent na 650 tisíc kusů, což z celkového koláče SUV ukrajuje 43 procent.

Foto: Eva Srpová

SUV střední třídy

Zatímco malá a kompaktní SUV rostla, SUV střední třídy zaznamenala propad o dvě procenta. Celkově se jich za první kvartál prodalo 222 tisíc kusů, což je 15 procent z celkového počtu SUV. Nejpopulárnější značkou je sice Mercedes, nejpopulárnějším modelem ale Volvo XC60.

Foto: Výrobci

Velká SUV

Nejmenším subsegmentem SUV jsou velké modely. Ty se meziročně propadly o čtyři procenta na 67 tisíc prodaných kusů. Čtyři procenta také ukrajují z celkového počtu prodaných SUV v Evropě. Nejpopulárnější značkou je Land Rover, pořadí modelů ale vládne BMW X5.

 

Právě se děje

Další zprávy