Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Foto: Výrobci

Ze značek na propad naftových agregátů nejvíce doplatilo již zmíněné Porsche. Pokud se však podíváme na vývoj prodejů naftových aut detailněji, zjistíme, že meziročně dokázaly jejich podíl na vlastních prodejích navýšit jen dvě značky - Volkswagen o 8,6 procenta a Seat o 5,8 procenta. Škoda zůstala na stejném podílu jako loni. Všude jinde naftové agregáty pozice opouštějí. Nejvíce klesl podíl naftových verzí u Jaguaru - o 20,2 procenta - a Land Roveru - o 14,9 procenta. Dvouciferný pokles zaznamenaly i u Jeepu (-13,3 %), Kie (-11,6 %), Renaultu (-11,2 %), Fiatu (11 %), Dacie (-10,4 %) a Nissanu (-10,2 %).

 

Právě se děje

Další zprávy