Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Foto: Eva Srpová

Nejpopulárnější segment

Nejoblíbenějším segmentem v Evropě zůstávají SUV. Za první čtvrtletí letošního roku jich zákazníci zaregistrovali 1,528 milionu, což je o 6,8 procenta více než loni (SUV byla také jedním z pouze dvou segmentů, které meziročně rostly), kdy jich bylo 1,43 milionu. Ještě v roce 2015 přitom SUV dosáhla za první čtvrtletí jen na 788 tisíc registrací. I to dokazuje sílu této třídy. A ještě jedno srovnání - JATO uvádí, že v roce 2016 bylo v prvních třech měsících v prodeji 75 různých SUV. Letos jde o 115 různých modelových řad.

Spolu s počtem prodaných kusů se zvyšuje i tržní podíl segmentu. Aktuálně je na 37 procentech, loni byl na 33,5 procentech.

 

Právě se děje

Další zprávy