Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Foto: Eva Srpová

Nejpopulárnější segment

Nejoblíbenějším segmentem v Evropě zůstávají SUV. Za první čtvrtletí letošního roku jich zákazníci zaregistrovali 1,528 milionu, což je o 6,8 procenta více než loni (SUV byla také jedním z pouze dvou segmentů, které meziročně rostly), kdy jich bylo 1,43 milionu. Ještě v roce 2015 přitom SUV dosáhla za první čtvrtletí jen na 788 tisíc registrací. I to dokazuje sílu této třídy. A ještě jedno srovnání - JATO uvádí, že v roce 2016 bylo v prvních třech měsících v prodeji 75 různých SUV. Letos jde o 115 různých modelových řad.

Spolu s počtem prodaných kusů se zvyšuje i tržní podíl segmentu. Aktuálně je na 37 procentech, loni byl na 33,5 procentech.

 

Právě se děje

před 12 minutami

Česko loni čerpalo z EU o 68,5 miliardy více, než kolik do rozpočtu odvedlo

Česká republika loni získala z rozpočtu Evropské unie (EU) o 68,5 miliardy Kč více, než do něj odvedla, informovalo ministerstvo financí. Předloni tzv. čistá pozice ČR činila 44,7 miliardy Kč. Zvýšení čisté pozice je podle ministerstva způsobeno vyšším tempem čerpání peněz z fondů EU.

Česko loni obdrželo z unijního rozpočtu 119,9 miliardy korun a odvedla do něj 51,4 miliardy korun. Česko tak zůstalo stejně jako v předchozích letech čistým příjemcem peněz z EU. Celkově od vstupu do unijního svazku v květnu 2004 ČR do konce roku 2019 zaplatila do rozpočtu EU 616,8 miliardy korun a získala z něj 1,43 bilionu Kč.

Zdroj: ČTK
Další zprávy