Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: iStock

Mezi zeměmi se podíl dieselů na celkových prodejích zvýšil jen u Německa, a to o 2,4 procenta. Všude jinde se propadl - a to například i v Itálii, kde byl ještě loni podíl naftových motorů více než poloviční. Letos je to 10,8 procenta méně, což znamená jen něco málo přes 40 procent.

Dvouciferně klesaly i další trhy - nejvíce Rumunsko o 15,8 procenta. O 13,2 procenta spadl podíl naftových agregátů v Portugalsku. O více než devět procent pak ještě v Dánsku, Řecku a Španělsku. Na českém trhu klesl podíl dieselových motorů pod třetinu celého trhu, přesto je pokles o 4,2 procenta spíše menší.

 

Právě se děje

Další zprávy