Prodej nových osobních aut se v dubnu kvůli opatřením proti koronaviru i celkově nižší poptávce propadl o 53 procent na 10 679 vozů. Za čtyři měsíce trh klesl o 26,3 procenta na 60 873 prodaných automobilů. Vyplývá to ze středečních údajů Svazu dovozců automobilů. Autosalony byly z nařízení vlády do 20. dubna uzavřené.
Pokles se dotkl všech segmentů a provedení vozidel s výjimkou osobních aut s elektrickým a hybridním pohonem, jejichž registrace kvůli tlaku na automobilky prostřednictvím zpřísněných emisních limitů meziročně vzrostly.
První je značka Škoda s poklesem od ledna do dubna o 17 procent na 23 628 aut. Následují Hyundai s růstem o šest procent na 5398 prodaných aut a Volkswagen s poklesem o 30 procent na 5267 aut. Čtvrtá je Toyota a pátá Dacia. Vedle Hyundaie zaznamenaly růst jen značky Tesla, SsangYong, DS a Ferrari. Nejprodávanějšími osobními vozy jsou Škoda Octavia, Fabia, Scala, Karoq a Hyundai i30.
Z hlediska paliva vede benzín s 66 procenty, podíl nafty tvoří 29 procent. Podíl firemních automobilů se zvýšil na 74 procent. V dubnu se podíl výrazně změnil ve prospěch soukromých provozovatelů. Jejich podíl vzrostl na 33 procent.
Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly za první čtyři měsíce pokles o 28 procent na 4787 vozů. V dubnu klesly meziročně o 29,4 procenta. První je značka Volkswagen s 666 registrovanými vozy, následují Ford, Fiat a Peugeot.
Prodej nákladních vozidel oproti loňsku klesl o 32 procent na 2278 vozů. V dubnu o 52 procent. První je značka MAN s 414 registrovanými vozy, následují Mercedes-Benz a DAF. Celkově registrace autobusů klesly o 15 procent na 260 vozidel.
Kategorie motocyklů zaznamenala pokles registrací o 18 procent na 4942 strojů. V dubnu prodeje klesly meziročně o 22 procent. První je značka Honda s 924 registrovanými motocykly, následují CF Moto, Yamaha, KTM a BMW.