Řidiče nechávají ve štychu: 18 aut, k nimž nejčastěji vyjíždí asistenční služby

Řidiče nechávají ve štychu: 18 aut, k nimž nejčastěji vyjíždí asistenční služby
Smart forfour (2015, 2016):
Asistenci volalo vloni více než třicet čtyřdveřových Smartů z tisíce přihlášených, vyrobených v letech 2015 a 2016. Nejčastějším problémem je startér a baterie.
Smart fortwo (2015, 2016):
Podobně jako čtyřdveřový Smart je na tom i dvoumístný kraťas. Pro rok výroby 2015 dosáhlo množství zásahů na 32,8 z tisíce, pro rok 2016 na 25,4. Nejčastějším problémem je baterie. Předchozí generace dosahuje paradoxně lepších výsledků.
Fiat 500 (2014, 2015): Mezi průšviháře patří i pětileté Fiaty 500, kromě vadné baterie k nim řidiči pomoc volají i kvůli vadným táhlům v převodovce.
Hyundai i20 (2011-2014): Jako další problematický model se jeví první generace městského Hyundai i20 z let 2011 až 2014. Třeba v případě roku výroby 2013 zaznamenal ADAC 47,2 případu na 1000 přihlášených aut. Problémy jsou s baterií, zapalovacími svíčkami a spínací skříňkou.
Foto: Shutterstock
Martin Přibyl Martin Přibyl
Aktualizováno 6. 6. 2020 11:05
Německý autoklub ADAC provozuje vlastní asistenční službu a jeho „žlutí andělé“ mají napilno. Vloni museli celkem zvládnout 3,75 milionu jednotlivých výjezdů, v průměru více než 10 tisíc denně. Autoklub z takového penza dat vypracoval podrobnou statistiku, najdete v ní auta, která řidiče nejčastěji nechají na silnici ve štychu. A také příčiny těchto poruch.

Největším problémem na cestách bývá baterie, příčinou k povolání asistenční služby byla ve 42 procentech případů. Poměrně časté jsou ale i problémy se systémem řízení motoru, které se na výjezdech podílí 17,4 procenta, a roste také množství řidičů, kteří si asistenci zavolají kvůli pneumatice. Vloni takové defekty v záznamech ADAC poprvé překročily sedm procent. Zástupci autoklubu si to vysvětlují větším rozšířením opravných sad, řada šoférů také výměnu nechá na asistenci.

Ze statistik podle autoklubu také vyplývá, v kolika letech začíná moderním autům odcházet baterie, jako nejčastější příčina závady. Množství hlášených případů nejvýrazněji roste mezi pátým a šestým rokem stáří auta. Po překonání jedenácti let zůstává na vysoké úrovni ale takřka konstantní.

Klasický akumulátor je v moderním autě zatížen celou řadou komfortních elektrických zařízení, zatěžuje ho i systém stop-start nebo nevhodný systém řízení baterie. Aby vydržel dlouho, vyžaduje proto patřičnou péči, pokud například šofér jezdí krátké trasy, měl by ho pravidelně dobíjet.

Zpět ke statistikám: ADAC na základě dat o svých výjezdech vytvořil hodnocení 113 modelů podle toho, jak často jejich majitelé musí volat pomoc "žlutých andělů". Podmínkou pro zařazení do statistiky je minimálně sedm tisíc řešených případů u konkrétního vozu. Počet závad se následně vztáhne na tisíc přihlášených aut v Německu.

Žádný model přitom podle výsledků není vysloveně špatný napříč všemi modelovými roky, najdou se ale ty, u nichž lze objevit vysloveně špatné ročníky, a také ty, které vykazují dobrá čísla nehledě na stáří. Mezi takové patří třeba Toyota Yaris, Toyota Aygo, Mini, Mercedes třídy A nebo BMW X3.

Na opačné případy, které spadají do pěti procent nejhorších, se podívejte do galerie.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Rusko a Čína vetovaly v Radě bezpečnosti OSN rezoluci o dalším prodloužení přeshraniční humanitární pomoci pro Sýrii

Současné povolení platí jen do pátku, na dodávkách potravin a léků jsou přitom závislé miliony syrských civilistů.

Rezoluci navrhly společně Německo a Belgie, zástupci Číny a Ruska se ale během úterního jednání postavili proti. Podle DPA Moskva chce, aby se pro doručování pomoci nadále využíval jen jediný hraniční přechod z Turecka. Dalších 13 členů RB ale trvá na tom, že pro humanitární dodávky musí dál sloužit nejméně dva přechody jako dosud.

Zdroj: ČTK
před 3 hodinami

Moratův brzký gól Atléticu k vítězství nepomohl

Fotbalisté Atlética Madrid remizovali ve 35. kole španělské ligy 1:1 na půdě Celty Vigo. Po čtvrtečním zápase v Bilbau se tak na ně může bodově dotáhnout dosud čtvrtá Sevilla.

Atlético přitom vedlo proti zachraňujícímu se soupeři už po 52 vteřinách hry, kdy se prosadil Álvaro Morata. Po změně stran ale srovnal Fran Beltrán a Vigo navýšilo svůj náskok na sestupové příčky na sedm bodů. Atlético remizovalo v lize popatnácté v sezoně, což je klubový rekord.

Valencie udolala 2:1 Valladolid a vyhrála po čtyřech zápasech a poprvé pod vedením kouče Vora Gonzáleze. V 89. minutě o tom rozhodl Korejec I Kang-in. "Netopýři" se tak vrátili do boje o pohárové příčky a na sedmé místo zaručující účast v Evropské lize ztrácejí jeden bod.

Španělská fotbalová liga - 35. kolo:

Valencie - Valladolid 2:1 (30. Gómez, 89. I Kang-in - 47. V. García), Vigo - Atlético Madrid 1:1 (49. Beltrán - 1. Morata).

Tabulka:

1. Real Madrid 34 23 8 3 62:21 77
2. FC Barcelona 34 22 7 5 78:36 73
3. Atlético Madrid 35 16 15 4 47:26 63
4. FC Sevilla 34 16 12 6 49:33 60
5. Villarreal 34 16 6 12 54:44 54
6. Getafe 34 14 11 9 42:31 53
7. San Sebastian 34 15 6 13 51:43 51
8. Valencie 35 13 11 11 45:51 50
9. Bilbao 34 12 12 10 38:29 48
10. Granada 34 13 8 13 42:40 47
11. Pamplona 34 11 12 11 40:47 45
12. Levante 34 12 7 15 42:47 43
13. Valladolid 35 8 15 12 29:39 39
14. Betis Sevilla 34 9 11 14 44:55 38
15. Vigo 35 7 15 13 34:44 36
16. Eibar 34 9 8 17 34:51 35
17. Alavés 34 9 8 17 32:51 35
18. Mallorca 34 8 5 21 35:59 29
19. Leganés 34 6 10 18 25:49 28
20. Espaňol Barcelona 34 5 9 20 27:54 24
Další zprávy