Proč ze všech tuzemských značek aut přežila právě Škoda? Vybrali jsme několik důvodů

Petr Korbel
14. 4. 2019 6:47
V meziválečném Československu působilo sedm továrních výrobců osobních aut, ale přežila pouze Škoda. V evropských socialistických státech existovalo koncem 80. let kolem patnácti značek, dnešních dnů se dočkaly tři – Dacia, Lada a Škoda. Jen znalci si už vzpomenou na belgické, nizozemské či rakouské automobilky; ze značek malých evropských států přežily jen švédské Volvo a česká Škoda. Vybrali jsme několik důvodů, proč se to okřídlenému šípu povedlo.
Foto: Aktuálně.cz

Spartak a překvapivá loajalita

V roce 1945 přišlo centrální plánování a továrna se musela podřídit rozhodnutí, které bylo nepopulární, ale značce nakonec pomohlo. Šlo o vyčlenění výroby nákladních aut do jiných závodů, čímž se uvolnil prostor pro větší série osobních. K tomu ovšem bylo ještě nutné opustit karoserie s dřevěným rámem a přejít na celokovové, zhotovované na svářecích poloautomatech, což se povedlo se Škodou 1200 (na fotografii).

 

Právě se děje

Další zprávy