Proč ze všech tuzemských značek aut přežila právě Škoda? Vybrali jsme několik důvodů

Petr Korbel
14. 4. 2019 6:47
V meziválečném Československu působilo sedm továrních výrobců osobních aut, ale přežila pouze Škoda. V evropských socialistických státech existovalo koncem 80. let kolem patnácti značek, dnešních dnů se dočkaly tři – Dacia, Lada a Škoda. Jen znalci si už vzpomenou na belgické, nizozemské či rakouské automobilky; ze značek malých evropských států přežily jen švédské Volvo a česká Škoda. Vybrali jsme několik důvodů, proč se to okřídlenému šípu povedlo.
Foto: Škoda Auto

Spartak a překvapivá loajalita

Plně byl přitom tento potenciál využit až v případě menší Škody 440 z roku 1955. Díky solidnímu "Spartaku" a pozdější Octavii se značka uchytila na některých západoevropských trzích, kde získala věrné zákazníky. Až podivuhodná loajalita klientů pak patřila k důvodům, proč VW po vstupu do Škody nepochyboval, že se mu vyplatí značku ponechat.

 

Právě se děje

Další zprávy