Proč ze všech tuzemských značek aut přežila právě Škoda? Vybrali jsme několik důvodů

Petr Korbel
14. 4. 2019 6:47
V meziválečném Československu působilo sedm továrních výrobců osobních aut, ale přežila pouze Škoda. V evropských socialistických státech existovalo koncem 80. let kolem patnácti značek, dnešních dnů se dočkaly tři – Dacia, Lada a Škoda. Jen znalci si už vzpomenou na belgické, nizozemské či rakouské automobilky; ze značek malých evropských států přežily jen švédské Volvo a česká Škoda. Vybrali jsme několik důvodů, proč se to okřídlenému šípu povedlo.
Foto: Škoda Auto

Popular a tuzemské prvenství

Nový model vznikl pod vedením Ing. Josefa Zubatého v sesterské pražské letecké továrně Avia, aby do jeho konstrukce nezasahovali mladoboleslavští rutinéři. Značka opustila těžký žebřinový rám podvozku. Nové a relativně levné škodovky dostaly páteřový nosník, ale na rozdíl od kopřivnické konkurence je poháněl kapalinou chlazený motor. Díky modelové řadě Popular tak Škoda poskočila na první místo v žebříčku tuzemských prodejů, které již neopustila. (Na fotografii 1100 OHV Tudor.)

 

Právě se děje

Další zprávy