Výkon je tak velký, že prvním vozem, který plný výkon stanice využije, bude až v roce 2021 luxusní Porsche Taycan (auto bude zprvu, od roku 2020, dostupné jen s možností 250kW rychlodobíjení). Díky vysokému výkonu stanice a připravené palubní síti s ním ale v Berouně bude možné za pouhé čtyři minuty dobít energii na dalších sto kilometrů cesty.
Stanice je silnější i než stávající Superchargery od Tesly. Ty jsou v Česku zatím celkem na třech místech (další dvě se plánují), zvládnou ale jen dobíjecí výkon 120 kilowattů. Právě novopečení majitelé Tesly Model 3 přitom zatím příchod IONITY do Česka ocení nejvíce, jejich vůz totiž v Berouně "pojede" na dobíjecím výkonu 200 kilowattů.
Rychlé dobíjení na hranici možností svého vozu (150 kW) ale budou v Berouně moci využít i majitelé vozů Audi e-tron a dalších. Stanice se s elektroautem domluví a bude ho nabíjet maximálně možným výkonem. V případě e-tronu to znamená naplnit baterii z 10 na 80 procent za 25 minut.
Jedno nabití vyjde v Berouně na 205 korun a je přitom jedno, jak dlouho budete nabíjet, nebo jak velkou máte baterii. Jedná se o paušální částku. Platit půjde pomocí čipu vydaného provozovatelem dobíjecích stanic IONITY nebo klasicky platební kartou.
Síť dobíjecí stanic IONITY je společný projekt koncernů BMW, Daimler, Ford a Volkswagen (včetně značek Audi a Porsche), který má umožnit cestování s elektromobilem po celé Evropě. Celkem by na starém kontinentě mělo vzniknout na čtyři sta stanic, a to především na páteřních tazích na stávajících benzinkách.
V Česku jsou partnery projektu řetězce OMV a Shell. Prvně jmenovaný plánuje kromě berounské stanice postavit příští rok stojany na dalších dvou lokalitách.
Shell podle vyjádření tiskového mluvčího Petra Šindlera čeká na finální potvrzení vhodných míst. Problémem je podle něj zajistit v rozvodné síti patřičný rezervovaný výkon na úrovni jednoho megawattu. "Chtěli bychom se zaměřit na dálnici D1," uvedl Šindler na dotaz Aktuálně.cz.