Na rozdíl od menšího Comba se čtvrtá generace Zafiry od svých sourozenců ani nijak zvlášť neliší vzhledově. Upravena byla snad jen mřížka chladiče s logem Opelu a uvnitř je nový volant. Tomuto přístupu se říká "badge-engineering". Koncern PSA, do něhož Opel patří, ho úspěšně používá i u větších dodávek Jumper a Boxer.
Na rozdíl od předchůdce ale bude Zafira Life dostupná hned ve třech různých délkách a v několika různých vnitřních uspořádáních pro pět, šest, sedm až devět lidí. Krátká verze je přitom o deset centimetrů kratší než stávající model, dlouhá verze naopak o 65 cm delší.
Opel se chlubí posuvnými dveřmi (ty předchozí Zafira neměla), head-up displejem nebo variabilním interiérem. Ve speciální luxusní verzi budou vzadu kožená sedadla s výklopnými stolečky, přední sedadla budou disponovat masážní funkcí. Po vyjmutí zadních sedadel půjde i do nejkratší verze naložit 3397 litrů nákladu.
Auto již s jinými značkami na masce absolvovalo crash test Euro NCAP, výrobce se tak již nyní může ohánět vysokým pětihvězdičkovým hodnocením bezpečnosti.
V nabídce časem přibude varianta s pohonem všech kol a v roce 2021 také elektrická verze. Klasické naftové motory by se na trh měly dostat již v únoru tohoto roku, poprvé k vidění bude 18. ledna na autosalonu v Bruselu.
Stávající Zafira se bude vyrábět do konce května tohoto roku, prodej v Česku poběží až do konce třetího čtvrtletí. To už ale budou zákazníci muset vybírat ze skladových aut. Pokud tedy chcete jedno z posledních klasických MPV na trhu, vyplatí se s objednáním si pospíšit.
V letošním roce Opel chystá také zahájení předobjednávek elektrické varianty nové Corsy. "Bude plnohodnotným elektrickým automobilem pro každého," tvrdí o ní šéf Opelu Michael Lohscheller.