Řídili jsme nové Combo. Bude perfektním společníkem, tvrdí oprávněně Opel

František Typovský František Typovský
31. 8. 2018 11:37
Automobilka Opel vstupuje na trh s novou generací Comba. Zatímco dříve sdílela techniku s Fiatem, teď je spřízněná s francouzskými auty. Nový Opel jsme důkladně otestovali.
Opel Combo spojuje dva světy. Praktičnost menší dodávky s jízdními vlastnostmi osobního auta.
Opel Combo spojuje dva světy. Praktičnost menší dodávky s jízdními vlastnostmi osobního auta. | Foto: Opel

Při prvním pohledu na nové, v pořadí už páté Combo je jasná jedna zásadní změna oproti předchozím generacím. Designéři vsadili na podobný styl, kterým se prezentují dva bratři z koncernu PSA, jehož je Opel součástí: Citroën Berlingo a Peugeot Rifter. Dříve totiž Combo sdílelo techniku s Fiatem Dobló.

Vůz působí velmi prostorně. Combo se bude prodávat ve dvou verzích, kratší (na délku 4,4 metru) a delší (4,75 metru). V obou typech je prostoru habaděj. Pomáhá tomu samozřejmě i vysoký strop, takže se do něj pohodlně usadí i dlouháni. Vše doplňují pohodlné vyhřívané sedačky, navíc podporované také vyhřívaným volantem. 

První věc, které si na Opelu Combo všimnete, je robustní předek auta.
První věc, které si na Opelu Combo všimnete, je robustní předek auta. | Foto: Opel

Německá automobilka se chlubí tím, že Combo nabízí spoustu prostoru na drobnosti, podle Opelu je v kabině 28 úložných prostor různých velikostí. Snažili jsme se všech 28 skrýší najít, to se nám ale nepovedlo. I tak nás přepadl pocit, že v novém Combu bude lehké něco ztratit.

Do nového modelu řady Combo vkládají v Opelu velké naděje. Nejenom že kompletně překopali vzhled auta, nainstalovali do něj téměř dvě desítky technologických vychytávek, které mají řidiči zpříjemnit jízdu.

I osobní dodávky tak v současnosti disponují bohatou bezpečnostní výbavou. Nechybí adaptivní tempomat, systém automatické detekce chodců nebo parkovací asistent. Právě ten doznal velkých změn - zadní kamera totiž snímá dění v úhlu 180 stupňů, proto není třeba prakticky vůbec kontrolovat při couvání zrcátka.

Novinkou je i systém "Flank Guard", který hlídá překážky na stranách. Flank Guard se dá uplatnit na parkovištích, kde manipulace s robustním Combem nemusí být jednoduchá. 

Combo má ve výbavě i systém varující před čelní srážkou a také udržuje vůz  jízdních pruzích. Pokud ale jezdíte maximálně pozorně, funkce vás může začít po čase iritovat, protože toleruje jen velmi minimální odchylku od středu jízdního pruhu, a do řízení tak neustále zasahuje.

V momentě, kdy do nového Opelu poprvé usednete, připadáte si jako v klasické dodávce. Sedí se vysoko a řidič má přehled o veškerém dění. I jízda s Combem napovídá, že avizované spojení užitkového a osobního auta se povedlo. Během prvního oťukávání se Combo chovalo uživatelsky velmi příjemně a snadno se řídí.

Opel představí dva modely - Combo Life a Combo Van. Toto je druhý jmenovaný.
Opel představí dva modely - Combo Life a Combo Van. Toto je druhý jmenovaný. | Foto: Opel

Jedinou výraznou nevýhodou tak zůstává multifunkční navigace. Ta v Combu tvoří základ palubní desky. Nelze ji přehlédnout, jen samotná obrazovka měří v průměru přes dvacet centimetrů. Její fungování však za jinak precizně jedoucím autem mírně pokulhává.

Pokud využíváte navigaci pouze na určení směru jízdy, budete spokojeni. Problémy se objeví až v momentě, kdy připojíte mobilní telefon a začnete kupříkladu pouštět muziku. Po připojení mobilu navigace zmizí a jen na vás je, abyste se k ní zpět proklikali.

Opel nabízí Combo s motorizacemi, které už známe z Citroënu Berlingo. Můžete si vybrat mezi benzinovou dvanáctistovkou a dieselovou patnáctistovkou v několika výkonových variantách, které se pojí s pětistupňovou nebo šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je ale také úplně nový osmistupňový automat dodávaný japonským výrobcem Aisin.

Všechny námi testované typy na nás zanechaly pozitivní dojem, pokud bychom si ale měli vybrat, zvolíme vrcholný diesel s automatem.

Opel slibuje, že do zadní části modelu Combo Van půjdou naskládat dvě euro palety. Fotografie to dokumentuje.
Opel slibuje, že do zadní části modelu Combo Van půjdou naskládat dvě euro palety. Fotografie to dokumentuje. | Foto: Opel

Combo se představí ve dvou verzích - Combo Life a Combo Van. Zatímco Combo Life je koncipováno jako osobní verze, verze Van se zaměří na ty, kteří potřebují užitkový vůz. Ve vozidle zůstanou pouze přední sedačky a do zadní části auta se údajně vejdou dvě euro palety. Premiéru bude mít Cargo Van na autosalonu v Hannoveru v září letošního roku. 

Ceny nového Opelu Combo pro český trh ještě nebyly oznámeny. Můžeme ale vycházet z ceníku Citroënu Berlingo. Nejslabší model 1.2 PureTech/81 kW startuje na částce 379 900 Kč a sesterský Peugeot Rifter na ceně 410 000 Kč, německá varianta by tedy neměla být výrazně dražší.

Přehled malých a kompaktních MPV a osobních verzí dodávek najdete tady a porovnání základní varianty Peugeotu Rifter s Citroënem Berlingo je po rozkliknutí k dispozici tady

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Zápasník Artur Omarov postoupil na olympijské hry

Zápasník řecko-římským stylem Artur Omarov se probojoval na olympijské hry. Na turnaji světové kvalifikace v Sofii porazil tři soupeře a coby finalista váhové kategorie do 97 kilogramů si jako jediný český reprezentant zajistil účast v Tokiu. Pod pěti kruhy bude soutěžit ve 32 letech poprvé.

"Jsem strašně šťastný. Konečně se mi to podařilo, po takový době," radoval se ve videopřenosu na facebooku Českého svazu zápasu po klíčovém vítězství nad Litevcem Viliusem Laurinaitisem. Na cestě do semifinále předtím porazil Damiana von Euwa ze Švýcarska a Němce Petera Öhlera. V neděli se utká o turnajové prvenství s Alexem Szökem z Maďarska.

Další zprávy