Martin Přibyl
15. 1. 2019 15:59
S čelním sklem auta se všichni řidiči během zimy seznámí opravdu důkladně. Ráno z něj musí smést sníh, seškrabat led a nedej bože, když se zevnitř ještě zamlží, nebo dokonce zamrzne. Není divu, že řadu z nich láká prostě pustit motor a nechat topení, ať tu těžkou práci odvede za ně. Takový postup ale má hned několik háčků: porušujete jím zákon a můžete za to dostat pokutu až 2500 Kč, ničíte motor a vlastně ani není nejrychlejší. Přesto se můžete námaze se škrabkou vyhnout. Podívejte se do přehledu.
Motor puštěný naprázdno také trpí
Motor pracující na volnoběžné otáčky se zahřívá jen velice pomalu, a zvyšuje se tak opotřebení jeho součástí. Nezahřáté katalyzátory navíc neplní správně svou funkci, a emise jsou tudíž výrazně vyšší než u jedoucího vozu. Auto je lepší zahřát rovnoměrnou a klidnou jízdou. Na provozní teplotu se v takovém případě dostane i olej v převodovce, který na volnoběh nezahřejete už vůbec.
Odmlžování skla podobným způsobem má ještě jeden háček: z výdechů na sklo míří studený vzduch, který hůře odebírá zkondenzovanou vlhkost. Samotné odmlžení okna je tedy výrazně delší. Snazší a jednodušší bude ho zevnitř otřít suchým a čistým hadrem nebo papírovou utěrkou.