Odmrazování skla na volnoběh vás může stát dva a půl tisíce. Vyzkoušejte babské rady

Martin Přibyl Martin Přibyl
15. 1. 2019 15:59
S čelním sklem auta se všichni řidiči během zimy seznámí opravdu důkladně. Ráno z něj musí smést sníh, seškrabat led a nedej bože, když se zevnitř ještě zamlží, nebo dokonce zamrzne. Není divu, že řadu z nich láká prostě pustit motor a nechat topení, ať tu těžkou práci odvede za ně. Takový postup ale má hned několik háčků: porušujete jím zákon a můžete za to dostat pokutu až 2500 Kč, ničíte motor a vlastně ani není nejrychlejší. Přesto se můžete námaze se škrabkou vyhnout. Podívejte se do přehledu.
Foto: iStock

Mlžení skel se dá správnou péči předejít

Zamlžená, nebo dokonce zamrzlá skla zevnitř jsou skutečně pro zlost. Okno zamrzlé zevnitř se totiž opravdu špatně škrábe, a když už mokré okno setřete suchým hadrem, který se vám válel v autě, snadno po něm jen rozmažete špínu. Zamlžení okna zevnitř se naštěstí na rozdíl od zvenku zamrzlých skel dá předcházet. Problémem je vysoká vlhkost vzduchu uvnitř auta, která se při nízké teplotě na skle vysráží v podobě jemných kapek.

Důležitá je v tomto směru pravidelná výměna kabinového (pylového) filtru. Když ji budete provádět každých 15 000 kilometrů, nic tím nezkazíte. Neoriginální filtr stojí pár set korun. Zanesený filtr totiž vzduch nasávaný do auta zvlhčuje. 

V zimě se také zbavte všech zdrojů vlhkosti uvnitř auta: oklepte boty od sněhu, otřete lyže, klasické textilní koberečky vyměňte za gumové a po zastavení z nich vylijte vodu. 

Nezapomeňte, že zamlženého nebo mlžícího se skla se u zrovna nastartovaného auta nejlépe zbavíte suchým a čistým hadrem. Za jízdy pak teplým vzduchem z topení. Celý proces urychlíte tím, že poběží i klimatizace (A/C), vzduch mířící na čelní sklo je pak totiž sušší. Nezapomeňte vypnout recirkulaci.

A i v tomto případě máme slíbené babské rady.

 

Právě se děje

Další zprávy