Už přes třicet let nabízí Renault svým zákazníkům model Espace. Nyní tuzemské zastoupení značky odtajnilo ceny pro český trh. Fyzicky se tento vůz uzpůsobený pro velmi pohodlné cestování až sedmi osob začne prodávat v květnu.
Novinka bude k mání v ceně od 769 000 Kč. Renault však poněkud změnil dosavadní koncepci vozu, se kterou v roce 1984 přišla dnes již neexistující automobilka Matra. Tehdy to byl první evropský vůz kategorie MPV. Od té doby se jich prodalo zhruba 1,3 milionu kusů.
Současný automobil do sebe koncentruje něco z oblíbených SUV (oproti minulé generaci má například zvětšenou světlou výšku), má však i leccos z vozů kombi (nižší stavbu karosérie), přičemž zůstala pro vozy MPV tradiční variabilita interiéru.
Oproti svému předchůdci Renault Espace zůstal stejně dlouhý (4857 milimetrů), má ale o šestnáct milimetrů (na 2884) prodloužený rozvor a hlavně se změnila jeho výška. Nyní je automobil pouze 1677 milimetrů vysoký (-69 milimetrů).
Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání objem minimálně 680 litrů, při zdvihnutých sedadlech třetí řady pak 247 litrů.
Hmotnost šla dolů
I díky použití nové podvozkové plošiny, kterou využívají už i modely spřízněného Nissanu, došlo k razantnímu snížení hmotnosti. Renault v tiskových materiálech udává až 250 kilogramů, což je 13 procent celkové hmotnosti vozu.
Renault směrem dolů upravil i objemy válců motorů, které budou nový espace pohánět.
Jejich kubatura je vždy 1,6 litru. Ten, kterému chutná benzín, má výkon 200 koní, přičemž auto s ním umí jet rychlostí až 211 kilometrů v hodině a na ujetí sto kilometrů mu podle papírových předpokladů má stačit 6,2 litru paliva. Je spojený s automatickou sedmirychlostní převodovkou.
Dieselové motory jsou v nabídce dva. Základní variantou je dci 130 se stejným počtem koňských sil. Řidič musí řadit manuálně šest rychlostních stupňů. Dražší dieselovou motorizací je Energy dci 160 EDC, který má k dobru dalších třicet koní díky nasazení hned dvou turbodmychadel. S oběma motory by mělo být auto schopné dosáhnout spotřeby nižší než pět litrů na sto kilometrů.
Zajímavostí je nasazení systému 4Control. Ten si dosud Renault schovával pouze pro model Laguna. Díky elektromotoru u zadní nápravy je možno při jízdě natáčet i zadní kola, přičemž při manévrování do rychlosti 60 kilometrů v hodině se stáčejí opačným směrem než přední a nad tuto hranici stejným směrem. To mimo jiné znamená, že skoro pět metrů dlouhý vůz má poloměr otáčení jen o třicet centimetrů horší než malé clio.
Tlačítek netřeba
Součástí výbavy nyní jsou i nejrůznější bezpečnostní a komfortní asistenční systémy včetně hlídání mrtvého úhlu, parkovací asistent s hlídáním okolí v úhlu 360 stupňů, systém varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel či systém rozpoznávání dopravních značek.
Z interiéru prakticky zmizela ovládací tlačítka. Téměř veškeré funkce vozu se ovládají prostřednictvím dotykového 8,7 palce velkého displeje multimediálního systému. Ten mimo jiné dokáže i do reproduktorů pouštět i navolený zvuk zcela jiného motoru, než je ten, který pracuje pod kapotou.
V základní výbavě vozu je panoramatická střecha nad předními sedadly, dvouzónová klimatizace, bezklíčkové odemykání, palubní počítač, parkovací senzory po celém obvodu vozu, elektrické ovládání všech oken, tempomat a navigace.
Vrchol je nad hranicí milion Kč
Vrcholná výbava nese označení Initiale Paris. Lze ji pořídit za nejméně 1 009 900 korun, přičemž oproti hůře vybaveným verzím má navíc například zmiňovaný systém 4Control, masážní přední sedadla, kožené potahy, audiosystém Bose a třeba i devatenáctipalcová kola z lehkých slitin.