Nová Dacia Duster zdražila a přišla o dostupný diesel. I tak je ale pořád hodně levná

Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 8. 2021 6:02
Dacia na konci června ukázala zmodernizovaný Duster. Oblíbené SUV dostalo kosmetické úpravy exteriéru, několik změn v kabině a také poupravenou nabídku motorů. Teď český dovozce zveřejnil ceník nejlevnějšího modelu ve své kategorii. A tento primát mu i nadále zůstává, přestože oproti dřívějšku rumunský model mírně podražil. O kolik a co dalšího se změnilo, podrobně rozebíráme v galerii.

Konkurent číslo 3: Hyundai Tucson - od 529 990 Kč

S třetím soupeřem opět zamíříme mezi kompaktní modely, a sice za Hyundai Tucson, které nedávno přijelo v nové generaci. Pro něj platí, že tam, kde Duster končí - na 518 900 korunách za 110kW třináctistovku s pohonem všech kol -, Tucson začíná. Aktuálně totiž stojí od akčních 529 990 korun za 110kW přeplňovanou šestnáctistovku s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.

Technické srovnání

Dacia Duster Hyundai Tucson
Rozměry (d/š/v) 4341/1804/1693 mm 4500/1865/1650 mm
Rozvor náprav 2673 mm 2680 mm
Objem kufru 411-445/1444-1478 l (dle pohonu) 546-616/1725-1795 l (dle motoru)
Benzinové motory 1.0 TCe (67 kW), 1.3 TCe (96/110 kW) 1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW)
Naftové motory 1.5 Blue dCi (84 kW) 1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW)
Pohon na LPG 1.0 TCe LPG (74 kW) ----------
Hybridní pohon ---------- 1.6 T-GDI HEV (169 kW)
Plug-in hybridní pohon ---------- 1.6 T-GDI PHEV (195 kW)
Cena od 284 900 Kč 529 990 Kč

Tucson je delší než Duster, a protože oba mají prakticky stejný rozvor náprav, tak se více milimetrů projevuje především ve větším zavazadlovém prostoru. Také rozmanitost pohonných ústrojí je u Hyundai větší, včetně hybridu nebo plug-in hybridu, některé benzinové a naftové motory jsou potom mildhybridní. Pohon na LPG nicméně Tucson nemá. Chcete-li u korejského modelu pohon všech kol, na výběr máte 110- nebo 132kW šestnáctistovku, 100kW turbodiesel, hybrid nebo plug-in hybrid. Podle motoru je čtyřkolka standardní nebo volitelná a pojí se s manuálem nebo automatem.

Základní cena Hyundai je výrazně vyšší než u Dacie, což asi nepřekvapí a už jsme to koneckonců i zmiňovali. I proto jsme z ceníku Dacie vybrali nejvyšší výbavu Prestige se 96kW třináctistovkou a manuální převodovkou a z ceníku Tucsonu 110kW šestnáctistovku v základní výbavě Start (Duster 110 kW nenabízí s pohonem předních kol manuální převodovku). Cenový rozdíl je 76 090 korun ve prospěch Dacie.

Srovnání výbavy

Dacia Duster 1.3 TCe Prestige Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Start
Cena od 453 900 Kč 529 990 Kč
Počet airbagů 6 7
Nouzové brzdění N S - detekce chodců a cyklistů
Asistent pro jízdu v pruzích N S
Sledování mrtvého úhlu S N
Tempomat S S
Klimatizace S - automatická S - manuální
Dotykový displej S - 8 palců S - 8 palců
Rádio S S
Navigace S N
Volant umělá kůže + multifunkční kožený + multifunkční
Elektrická okna S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Parkovací senzory S - vzadu + kamera N + kamera
Automatické stěrače N N
Zrcátka vyhřívaná + elektricky nastavitelná vyhřívaná + elektricky nastavitelná
Přední světla LED S - pouze potkávací N
Mlhovky S N
Kola litá - 17 palců ocelová - 17 palců s kryty

Podobně jako v případě Kamiqu poráží Tucson omlazenou Dacii bezpečnostní výbavou - nouzové brzdění, pomocník pro jízdu v pruzích nebo středový airbag vpředu Duster nenabídne. Na druhou stranu má ale zase standardní sledování mrtvého úhlu, pro něj se u Tucsonu musí do vyšších výbavových stupňů. Obecně si ani u jednoho z rivalů za moc prvků nepřiplatíte - buď je auto má, anebo ne a je potřeba (pokud je to možné) zvolit vyšší výbavu nebo se bez nich prostě obejít. Duster má pak navrch v komfortní výbavě, a to díky automatické klimatizaci, zadním parkovacím senzorům (Tucson má standardně jen couvací kameru) nebo navigaci.

Všechno to a navíc třeba digitální budíky nebo další moderní i bezpečnostní prvky má také Tucson, ale jen ve vyšších výbavách, kde se cenový rozdíl mezi oběma vozy dále prohlubuje.

 

Právě se děje

Další zprávy