Konkurent číslo 3: Hyundai Tucson - od 529 990 Kč
S třetím soupeřem opět zamíříme mezi kompaktní modely, a sice za Hyundai Tucson, které nedávno přijelo v nové generaci. Pro něj platí, že tam, kde Duster končí - na 518 900 korunách za 110kW třináctistovku s pohonem všech kol -, Tucson začíná. Aktuálně totiž stojí od akčních 529 990 korun za 110kW přeplňovanou šestnáctistovku s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.
Technické srovnání
|
Dacia Duster |
Hyundai Tucson |
Rozměry (d/š/v) |
4341/1804/1693 mm |
4500/1865/1650 mm |
Rozvor náprav |
2673 mm |
2680 mm |
Objem kufru |
411-445/1444-1478 l (dle pohonu) |
546-616/1725-1795 l (dle motoru) |
Benzinové motory |
1.0 TCe (67 kW), 1.3 TCe (96/110 kW) |
1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW) |
Naftové motory |
1.5 Blue dCi (84 kW) |
1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) |
Pohon na LPG |
1.0 TCe LPG (74 kW) |
---------- |
Hybridní pohon |
---------- |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
Plug-in hybridní pohon |
---------- |
1.6 T-GDI PHEV (195 kW) |
Cena od |
284 900 Kč |
529 990 Kč |
Tucson je delší než Duster, a protože oba mají prakticky stejný rozvor náprav, tak se více milimetrů projevuje především ve větším zavazadlovém prostoru. Také rozmanitost pohonných ústrojí je u Hyundai větší, včetně hybridu nebo plug-in hybridu, některé benzinové a naftové motory jsou potom mildhybridní. Pohon na LPG nicméně Tucson nemá. Chcete-li u korejského modelu pohon všech kol, na výběr máte 110- nebo 132kW šestnáctistovku, 100kW turbodiesel, hybrid nebo plug-in hybrid. Podle motoru je čtyřkolka standardní nebo volitelná a pojí se s manuálem nebo automatem.
Základní cena Hyundai je výrazně vyšší než u Dacie, což asi nepřekvapí a už jsme to koneckonců i zmiňovali. I proto jsme z ceníku Dacie vybrali nejvyšší výbavu Prestige se 96kW třináctistovkou a manuální převodovkou a z ceníku Tucsonu 110kW šestnáctistovku v základní výbavě Start (Duster 110 kW nenabízí s pohonem předních kol manuální převodovku). Cenový rozdíl je 76 090 korun ve prospěch Dacie.
Srovnání výbavy
|
Dacia Duster 1.3 TCe Prestige |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Start |
Cena od |
453 900 Kč |
529 990 Kč |
Počet airbagů |
6 |
7 |
Nouzové brzdění |
N |
S - detekce chodců a cyklistů |
Asistent pro jízdu v pruzích |
N |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S |
N |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - automatická |
S - manuální |
Dotykový displej |
S - 8 palců |
S - 8 palců |
Rádio |
S |
S |
Navigace |
S |
N |
Volant |
umělá kůže + multifunkční |
kožený + multifunkční |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Parkovací senzory |
S - vzadu + kamera |
N + kamera |
Automatické stěrače |
N |
N |
Zrcátka |
vyhřívaná + elektricky nastavitelná |
vyhřívaná + elektricky nastavitelná |
Přední světla LED |
S - pouze potkávací |
N |
Mlhovky |
S |
N |
Kola |
litá - 17 palců |
ocelová - 17 palců s kryty |
Podobně jako v případě Kamiqu poráží Tucson omlazenou Dacii bezpečnostní výbavou - nouzové brzdění, pomocník pro jízdu v pruzích nebo středový airbag vpředu Duster nenabídne. Na druhou stranu má ale zase standardní sledování mrtvého úhlu, pro něj se u Tucsonu musí do vyšších výbavových stupňů. Obecně si ani u jednoho z rivalů za moc prvků nepřiplatíte - buď je auto má, anebo ne a je potřeba (pokud je to možné) zvolit vyšší výbavu nebo se bez nich prostě obejít. Duster má pak navrch v komfortní výbavě, a to díky automatické klimatizaci, zadním parkovacím senzorům (Tucson má standardně jen couvací kameru) nebo navigaci.
Všechno to a navíc třeba digitální budíky nebo další moderní i bezpečnostní prvky má také Tucson, ale jen ve vyšších výbavách, kde se cenový rozdíl mezi oběma vozy dále prohlubuje.