Martin Přibyl
31. 12. 2021 8:12
Nedostatek čipů, ještě tvrdší tlak na elektromobilitu, na konci roku personální změny ve vedení koncernu VW, které se přímo dotknou i domácí Škody, ale také monopost F1 na Karlově mostě a definitivní konec nalepovacích dálničních známek. Přinášíme přehled událostí, které v roce 2021 hýbaly automobilovým světem.
Škoda již nepočítá s Fabií Combi
Letošní rok také znamenal definitivní ukončení vývoje jednoho z nejoblíbenějších aut v Česku, Fabie Combi. Ještě v lednu 2021 šéf koncernu VW Herbert Diess chválil českou firmu, že si s podobným úkolem dokáže poradit jako jediná značka skupiny, v létě však Škoda potvrdila, že se musí více dívat do elektrické budoucnosti, pro níž chystá tři nové čistě elektrické modely, a současná Fabia Combi již nástupce nedostane. Její výroba tak nejspíš skončí v roce 2022.
Problémem je i stále projednávaná emisní norma Euro 7, která ve svých nejtvrdších podobách může okolo roku 2025 znamenat evropský konec celé platformy MQB-A0 a na ní postavených modelů. Kromě Fabie se jedná například o VW Polo nebo Škodu Scala. V celosvětovém měřítku to nejspíš ale bude jinak a Škoda se může těšit z toho, že v rámci svého zaměření na rozvojové trhy dostala za tuto techniku celokoncernovou odpovědnost. Pro Indii na ní ostatně již postavila modely Kushaq a Slavia.