Range Rover
V přehledu SUV pro nejnáročnější zákazníky celkem logicky nemůže chybět ani Range Rover, stálice mezi těmi nejluxusnějšími SUV. Letos má vůz na svém kontě v Česku zatím 109 registrací - v porovnání se 115 u mnohem levnějšího Evoque jde o poměrně slušné číslo.
Samozřejmostí je u vozu nabídka dvou rozvorů náprav. 2922 nebo 3122 mm doplňuje vždy délka přes pět metrů - prodloužená verze má 5,2 metru. Na silnici Range Rover nepřehlédnete. V interiéru podobně jako třeba X7 nebo Mercedes-Maybach své cestující vůz hýčká. Když to trochu zveličíme, prakticky nic není u Range Roveru nemožné a cestovním komfortem jej překoná dost možná pouze Rolls-Royce Cullinan. Přední sedadla mohou být nastavitelná v 24 směrech, samozřejmostí jsou kožené čalounění, minimálně třízónová klimatizace či audiosystém s až 29 reproduktory.
Range Rover přitom nemusí být pomalý. Stačí zvolit vrcholnou verzi SVAutobiography Dynamic u krátkého a SVAutobiography u dlouhého provedení s kompresorem přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem o výkonu 416 kW. Ten zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a jede až 250 km/h. Jeho cena ale přesahuje 4,7, respektive 5,7 milionu korun. K dispozici jsou tak i slabší a levnější verze s benzinovým i naftovým motorem, nechybí ani plug-in hybrid. Nejlevnější Range Rover startuje na 2 819 300 korunách.
Pro nadšence do rychlosti existuje menší Range Rover Sport SVR s pětilitrovým kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 423 kW, který z 0 na 100 km/h zrychluje za 4,5 vteřiny a jede 283 km/h. Stojí od 3 607 252 korun.