Když je X6 nebo Q7 málo. Dvoutunová SUV umí prohnat supersporty, chystá se i Ferrari

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 12. 2019 6:02
Ještě před pár lety bylo synonymem pro velké a luxusní SUV Audi Q7 nebo BMW X6. Tato auta jsou stále oblíbená, někteří zákazníci ale chtějí více. Automobilky jim proto vychází vstříc, čímž vznikají dvoutunová monstra s rychlostí supersportů. Naposledy SUV ukázal Aston Martin, již brzy jej ale bude mít také Ferrari. Důvod je jednoduchý. Vysoké prodeje.

Mercedes-AMG G 63

Pokud je řeč o absurdně rychlých SUV, musí v přehledu zákonitě dojít i na třídu G. Na první pohled neaerodynamická krabice Mercedesu udivovala ve verzi AMG dynamikou už v minulé generaci a pokračuje v tom i v současnosti. AMG pod kapotu nainstalovalo čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, který má 430 kW.

To třídě G tak i přes krabicovitou karoserii stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Celá řada supersportů věhlasných značek tak zůstane v prachu, který se po akceleraci třídy G dost pravděpodobně zvedne. Maximální rychlost 220 km/h už tolik oslnivá není, především ve společnosti 300kilometrových Lamborghini nebo Maserati. Fyzika má ale také své limity.

Pro majitele může být rovněž důležité, že i přes prapůvodní pracovní zaměření umí dnes třída G posádku dokonale hýčkat luxusem. Nechá si za to však zaplatit - v Česku stojí verze G 63 4 150 300 korun, o více než milion více než nejdražší verze, o jejíž nastavení se nepostaralo AMG.

 

Právě se děje

Další zprávy