Martin Přibyl
3. 6. 2021 14:02
Klíče ověšené několika dobíjecími čipy bývaly a do velké míry stále ještě jsou povinnou výbavou takřka jakéhokoli elektromobilisty. Díky nim lze bez problémů odemknout dobíječky a s elektromobilem absolvovat delší transrepublikové trasy. Snahou automobilek je logicky život zákazníkům usnadnit, proto přicházejí s kartami, které mají přinést komfortní dobíjení na drtivé většině stanic. Vyplatí se?
Pokud tápete v tématu dobíjení elektromobilů, přečtěte si náš slabikář:
Kia
Na rozdíl od koncernových kolegů z Hyundai nenabízí Kia jednotnou kartu pro dobíjení v rámci celé Evropy, ale ve spolupráci s firmou Axigon se zaměřila na Česko. Řešení nazvané EV Power Card funguje u ČEZ, PRE i E.ON, chybí jedině zvýhodněné dobíjení u Ionity. To by mělo být v rámci dobíjecích služeb automobilky doplněno ve třetím kvartálu tohoto roku, během léta by pak prostřednictvím mezinárodní sítě Hubject měla automobilka nabídnout svým uživatelům i komfortní dobíjení v zahraničí.
Jasná výhoda je nyní v cenách, ty totiž odpovídají tomu, za co dobíjí registrovaní uživatelé největších českých sítí dobíječek. U Kie jako jediné automobilky tak odpadá skutečná potřeba vozit s sebou české dobíjecí čipy.
|
ČEZ
|
PRE
|
E.ON
|
AC
|
3,50-7,50 Kč/kWh (dle odebrané energie
|
4,00 Kč/kWh
|
6,00 Kč/kWh
|
DC
|
3,50-7,50 Kč/kWh (dle odebrané energie
|
5,00 Kč/kWh
|
6,90 Kč/kWh
|
vysokorychlostní DC
|
3,50-7,50 Kč/kWh (dle odebrané energie
|
7,00 Kč/kWh
|
9,00 Kč/kWh
|
Kromě cen za kilowatthodiny se v případě Kie platí za stání u dobíječky po překonání časového limitu, ten je u AC dobíjení stanovený na 480 minut (120 minut u PRE), u DC běžně na 90 minut. Ceny se pohybují od padesáti haléřů do dvou korun za minutu.