Když je Škoda dražší než Audi. Srovnali jsme ceny značkového dobíjení elektromobilů

Martin Přibyl Martin Přibyl
3. 6. 2021 14:02
Klíče ověšené několika dobíjecími čipy bývaly a do velké míry stále ještě jsou povinnou výbavou takřka jakéhokoli elektromobilisty. Díky nim lze bez problémů odemknout dobíječky a s elektromobilem absolvovat delší transrepublikové trasy. Snahou automobilek je logicky život zákazníkům usnadnit, proto přicházejí s kartami, které mají přinést komfortní dobíjení na drtivé většině stanic. Vyplatí se?

Pokud tápete v tématu dobíjení elektromobilů, přečtěte si náš slabikář:

Foto: Hyundai

Hyundai

Aplikace a karta Charge my Hyundai fungují opět na systému Digital Charging Solutions, v Česku s nimi tedy nabijete na stanicích PRE, E.ON a Ionity. Systém tarifů je podobný BMW, základní Flex vyžaduje jednorázový aktivační poplatek ve výši 60 korun, za každé dobíjení se kromě sazby dle provozovatele (k dispozici v aplikaci) platí poplatek 12 korun. U Smartu to odpadá, stejně jako 60 korun za aktivaci, platí se ale naopak paušál 99 korun měsíčně. U obou tarifů lze připlatit 335 korun a získat zvýhodnění dobíjení na Ionity za 7,70 Kč. Pokud tyto stanice chcete využívat, jednoznačně doporučujeme.

Tarif

Flex

Smart

Ionity Premium

Měsíční paušál

0 Kč

99 Kč

+ 335 Kč

Nabíjení AC

dle provozovatele stanice + 12,00 Kč jednorázově

dle provozovatele stanice

-

Nabíjení DC

dle provozovatele stanice + 12,00 Kč jednorázově

dle provozovatele stanice

-

Ionity

21,00 Kč/kWh

21,00 Kč/kWh

7,70 Kč/kWh

 

Právě se děje

Další zprávy