Martin Přibyl
3. 6. 2021 14:02
Klíče ověšené několika dobíjecími čipy bývaly a do velké míry stále ještě jsou povinnou výbavou takřka jakéhokoli elektromobilisty. Díky nim lze bez problémů odemknout dobíječky a s elektromobilem absolvovat delší transrepublikové trasy. Snahou automobilek je logicky život zákazníkům usnadnit, proto přicházejí s kartami, které mají přinést komfortní dobíjení na drtivé většině stanic. Vyplatí se?
Pokud tápete v tématu dobíjení elektromobilů, přečtěte si náš slabikář:
Hyundai
Aplikace a karta Charge my Hyundai fungují opět na systému Digital Charging Solutions, v Česku s nimi tedy nabijete na stanicích PRE, E.ON a Ionity. Systém tarifů je podobný BMW, základní Flex vyžaduje jednorázový aktivační poplatek ve výši 60 korun, za každé dobíjení se kromě sazby dle provozovatele (k dispozici v aplikaci) platí poplatek 12 korun. U Smartu to odpadá, stejně jako 60 korun za aktivaci, platí se ale naopak paušál 99 korun měsíčně. U obou tarifů lze připlatit 335 korun a získat zvýhodnění dobíjení na Ionity za 7,70 Kč. Pokud tyto stanice chcete využívat, jednoznačně doporučujeme.
Tarif
|
Flex
|
Smart
|
Ionity Premium
|
Měsíční paušál
|
0 Kč
|
99 Kč
|
+ 335 Kč
|
Nabíjení AC
|
dle provozovatele stanice + 12,00 Kč jednorázově
|
dle provozovatele stanice
|
-
|
Nabíjení DC
|
dle provozovatele stanice + 12,00 Kč jednorázově
|
dle provozovatele stanice
|
-
|
Ionity
|
21,00 Kč/kWh
|
21,00 Kč/kWh
|
7,70 Kč/kWh
|