Japonské kladivo na Enyaq má české ceny. Nissan Ariya je dražší, jaká je výbava?

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 7. 2022 10:35
Trh s elektrickými SUV střední třídy se od představení Škody Enyaq iV před skoro dvěma roky pořádně rozrostl. Přijel sourozenec od Volkswagenu, Tesla ukázala Model Y, Hyundai a Kia předvedly Ioniq 5 a EV6 a naposledy se do stejné kategorie ve velkém pustili Japonci. Po dvojčatech od Toyoty a Subaru přišla v Česku řada na Nissan Ariya. Ten je téměř stejně velký jako domácí elektromobil.

Konkurent číslo 3: Toyota bZ4X - od 1 220 000 Kč

Dalším z nových elektrických SUV, která už mají české ceny, je Toyota bZ4X. Za poněkud krkolomným názvem se ukrývá model, který je o kousek větší než Nissan Ariya, má ale třeba menší objem kufru: jen 452 litrů. Také je vizuálně poněkud avantgardnější než další z japonských konkurentů.

Technické srovnání

Nissan Ariya Toyota bZ4X
Rozměry (d/š/v) 4595/1850/1660 mm 4690/1860/1650 mm
Rozvor náprav 2775 mm 2850 mm
Kufr 468 l; 415 l (4×4) 452 l
Základní verze 160 kW, 63 kWh, dojezd 398 km ----------
Prodloužený dojezd 178 kW, 87 kWh, dojezd 525 km 150 kW, 71,4 kWh, dojezd 516 km
Čtyřkolka 225 kW, 87 kWh, dojezd 493 km 160 kW, 71,4 kWh, dojezd 470 km
Cena od 1 289 900 Kč 1 220 000 Kč

Toyota na rozdíl od řady konkurentů nenabízí bZ4X se dvěma velikostmi baterie, ale pouze s jednou, která elektrickému SUV dává dojezd 516 km na jedno nabití, pokud jde tedy o předokolku. To je skoro na úrovni Nissanu s větší baterií, který má ale zároveň deklarovanou její mnohem větší využitelnou kapacitu. Čtyřkolka má naopak u Toyoty nižší dojezd než u Nissanu a je také výrazně slabší. Maximální dobíjecí výkon bZ4X je pak 150 kW.

Cenově vychází Nissan ze souboje opět jako poražený, Toyota je v základu levnější i s větší kapacitou baterie o necelých 70 tisíc korun. Výrazně levnější je i čtyřkolka, dokonce nejvyšší výbava Toyoty je s pohonem 4×4 stále levnější než Ariya e-4orce. Výbava dražších verzí je přitom u obou auta srovnatelná. V tabulce níže je porovnání opět nejlevnějších verzí obou modelů, třebaže Toyota má vyšší kapacitu baterie než základní Nissan.

Porovnání výbavy

Nissan Ariya Advance Toyota bZ4X Comfort
Cena 1 289 900 Kč 1 220 000 Kč
Počet airbagů 7 7
Nouzové brzdění S - chodci i cyklisté S - chodci i cyklisté
Asistent pro jízdu v pruzích S S
Sledování mrtvého úhlu S + upozornění na auta při couvání N
Tempomat S - adaptivní S - adaptivní
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Dotykový displej S - 12,3 palce S - 8 palců
Rádio S - 6 reproduktorů S - 6 reproduktorů
Navigace S N
Virtuální budíky S - 12,3 palce S - 7 palců
Bezdrátové nabíjení telefonu S N
Volant kožený + multifunkční + vyhřívaný kožený + multifunkční
Vyhřívání sedadel S - vpředu + elektrické nastavování vpředu N
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + 360stupňová kamera N + kamera
Automatické stěrače S S
Bezklíčové odemykání S S
Přední světla LED S S
Kola 19 palců, litá 18 palců, litá
Tepelné čerpadlo S S

Základní Toyota bZ4X prohrává se základním Nissanem Ariya, pokud jde o výbavu na celé čáře. Je sice levnější, ale vzhledem k pevně daným výbavám je pro spoustu prvků rovnou potřeba zamířit do vyšší výbavy Prestige za 1,295 milionu korun. Je potřeba ale myslet na větší baterii a delší dojezd nejlevnějšího provedení Toyoty. Každopádně u základního modelu je nutné se obejít bez parkovacích senzorů, navigace, sledování mrtvého úhlu a další věcí, které naopak nejlevnější Nissan nabídnout umí.

 

Právě se děje

Další zprávy