Japonské kladivo na Enyaq má české ceny. Nissan Ariya je dražší, jaká je výbava?

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 7. 2022 10:35
Trh s elektrickými SUV střední třídy se od představení Škody Enyaq iV před skoro dvěma roky pořádně rozrostl. Přijel sourozenec od Volkswagenu, Tesla ukázala Model Y, Hyundai a Kia předvedly Ioniq 5 a EV6 a naposledy se do stejné kategorie ve velkém pustili Japonci. Po dvojčatech od Toyoty a Subaru přišla v Česku řada na Nissan Ariya. Ten je téměř stejně velký jako domácí elektromobil.

Konkurent číslo 2: Hyundai Ioniq 5 - od 1 149 990 Kč

V prostoru, který se vytvořil za Enyaqem, patří k prodejně nejúspěšnějším elektromobilům Hyundai Ioniq 5. Poměrně futuristicky tvarovaný automobil sází především na třímetrový rozvor náprav, kterému se nedokáže vyrovnat téměř žádný ze soupeřů. Výrazně větší než u Nissanu je také zavazadlový prostor, který má 527 litrů, a k tomu navíc ještě i takzvaný "frunk", tedy zavazadelník vpředu o objemu symbolických 57 litrů.

Technické srovnání

Nissan Ariya Hyundai Ioniq 5
Rozměry (d/š/v) 4595/1850/1660 mm 4635/1890/1605 mm
Rozvor náprav 2775 mm 3000 mm
Kufr 468 l; 415 l (4×4) 527/1587 l + 57 l vpředu
Základní verze 160 kW, 63 kWh, dojezd 398 km 125 kW, 58 kWh, dojezd 384 km
Prodloužený dojezd 178 kW, 87 kWh, dojezd 525 km 168 kW, 77,4 kWh, dojezd 507 km
Čtyřkolka 225 kW, 87 kWh, dojezd 493 km 239 kW, 77,4 kWh, dojezd 485 km
Cena od 1 289 900 Kč 1 149 990 Kč

Podobně jako u Enyaqu, i v případě Ioniqu 5 jsou všechny tři dostupné verze výkonnostními a ekonomickými charakteristikami dost podobné japonskému soupeři. Hyundai má o něco silnější čtyřkolku, která je i papírově o něco svižněji na stokilometrové rychlosti, Nissan ale zase dojede o malý kousek dále. To ostatně platí u všech třech nabízených verzí, japonský model má vždy o nějaký ten kilometr delší dojezd na jedno nabití. To mimochodem u Ioniqu 5 může být výkonem až 350 kW, na to Ariya odpověď nemá. Hyundai je také u slabších verzí zadokolkou.

Hyundai je pak podobně jako Škoda v základní verzi levnější, konkrétně o téměř 140 tisíc korun, než Nissan. Navíc tentokrát je výbava obou aut prakticky shodná, jak vyplývá ostatně i z tabulky níže. I další verze Hyundai jsou cenově dostupnější, třeba nejlevnější čtyřkolka přijde na 1 559 990 korun, je tak o asi 95 tisíc korun levnější než Nissan.

Porovnání výbavy

Nissan Ariya Advance Hyundai Ioniq 5 Eco Smart
Cena 1 289 900 Kč 1 149 990 Kč
Počet airbagů 7 7
Nouzové brzdění S - chodci i cyklisté S - chodci i cyklisté
Asistent pro jízdu v pruzích S S
Sledování mrtvého úhlu S + upozornění na auta při couvání S + upozornění na auta při couvání
Tempomat S - adaptivní S - adaptivní
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - automatická
Dotykový displej S - 12,3 palce S - 12,3 palce
Rádio S - 6 reproduktorů S - 6 reproduktorů
Navigace S S
Virtuální budíky S - 12,3 palce S - 12,25 palce
Bezdrátové nabíjení telefonu S N
Volant kožený + multifunkční + vyhřívaný kožený + multifunkční + vyhřívaný
Vyhřívání sedadel S - vpředu + elektrické nastavování vpředu S - vpředu
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + 360stupňová kamera S - vzadu + kamera
Automatické stěrače S S
Bezklíčové odemykání S S
Přední světla LED S S
Kola 19 palců, litá 19 palců, litá
Tepelné čerpadlo S +40 000 Kč (paket Range)

Výbava Ioniqu 5 je v základu Nissanu Ariya hodně blízko. Japonský model má nakonec navíc třeba tepelné čerpadlo, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo 360stupňový kamerový systém, nicméně v zásadních prvcích nejsou mezi oběma auty rozdíly. Mají navigaci, hlídání mrtvých úhlů, vyhřívání předních sedadel nebo čelní středový airbag vpředu.

 

Právě se děje

Další zprávy