Japonské kladivo na Enyaq má české ceny. Nissan Ariya je dražší, jaká je výbava?

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 7. 2022 10:35
Trh s elektrickými SUV střední třídy se od představení Škody Enyaq iV před skoro dvěma roky pořádně rozrostl. Přijel sourozenec od Volkswagenu, Tesla ukázala Model Y, Hyundai a Kia předvedly Ioniq 5 a EV6 a naposledy se do stejné kategorie ve velkém pustili Japonci. Po dvojčatech od Toyoty a Subaru přišla v Česku řada na Nissan Ariya. Ten je téměř stejně velký jako domácí elektromobil.

Konkurent číslo 1: Škoda Enyaq iV - od 1 124 900 Kč

Hlavním konkurentem elektrického SUV od Nissanu je na českém trhu určitě Škoda Enyaq iV, která je zároveň i zdaleka nejprodávanějším elektromobilem v Česku. Pokud jde o použitou techniku, tedy kapacitu baterie, dojezd a výkon, mají k sobě oba modely hodně blízko. Stejné je to, i pokud jde o velikost, kde Enyaq Ariyu poráží zásadněji jen v objemu kufru, který má u českého vozu 585 litrů, kdežto u japonského jen 468 litrů a dokonce jen 415 litrů ve verzi s pohonem obou náprav.

Technické srovnání

Nissan Ariya Škoda Enyaq iV
Rozměry (d/š/v) 4595/1850/1660 mm 4649/1879/1616 mm
Rozvor náprav 2775 mm 2770 mm
Kufr 468 l; 415 l (4×4) 585/1710 l
Základní verze 160 kW, 63 kWh, dojezd 398 km 132 kW, 58 kWh, dojezd 404 km
Prodloužený dojezd 178 kW, 87 kWh, dojezd 525 km 150 kW, 77 kWh, dojezd 529 km
Čtyřkolka 225 kW, 87 kWh, dojezd 493 km 195 kW, 77 kWh, dojezd 509 km
Cena od 1 289 900 Kč 1 124 900 Kč

Nissan má ve všech třech verzích výhodu vyššího výkonu, na druhou stranu Škoda umí z papírově menšího akumulátoru dostat o něco vyšší udávaný dojezd na jediné nabití. Mimochodem nabíjet je možné maximálně 120 kW u menší a 135 kW u větší baterie. Výhodou Enyaqu iV je nabídka ještě druhé karosářské verze Coupé, která se zatím dodává jen jako RS se 77kWh baterií, výkonem 220 kW a dojezdem 505 km, čímž je asi nejblíže čtyřkolce od Nissanu. Všechny kapacity baterie v tabulce jsou pak využitelné. Rozdíl je i v poháněné nápravě u slabších verzí: Nissan je předokolka, Škoda zadokolka.

Už bylo zmíněno, že základní cenou je Nissan o 165 tisíc korun výše než Škoda, zároveň ale Japonec také sází na bohatší výbavu. Ačkoliv, jak je vidět v tabulce níže, ani základní Enyaq rozhodně není chudým příbuzným. Rozdíly pokračují i u silnějších verzí s větší baterií a například nejlevnější čtyřkolka stojí u mladoboleslavského modelu 1 319 900 korun, kdežto u Nissanu 1 654 900 korun. Je to způsobeno částečně tím, že Ariya je dostupná jako čtyřkolka jen v nejvyšší výbavě, Enyaq i v té nižší, nicméně i kdyby zájemce o škodovku sáhl po lépe vybavené variantě Sportline, pořád zaplatí "jen" 1 399 900 korun, což je oproti Nissanu zásadní rozdíl. Znovu ale platí, že Ariya má bohatší výbavu, za níž je u Škody nutno připlácet.

Porovnání výbavy

Nissan Ariya Advance Škoda Enyaq iV 60 Loft
Cena 1 289 900 Kč 1 124 900 Kč
Počet airbagů 7 7
Nouzové brzdění S - chodci i cyklisté S - chodci i cyklisté
Asistent pro jízdu v pruzích S S
Sledování mrtvého úhlu S + upozornění na auta při couvání + 21 500 Kč (paket Asistovaná jízda 1.0)
Tempomat S - adaptivní S
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - třízónová automatická
Dotykový displej S - 12,3 palce S - 13 palců
Rádio S - 6 reproduktorů S - 8 reproduktorů
Navigace S +20 500 Kč
Virtuální budíky S - 12,3 palce S - 5,3 palce
Bezdrátové nabíjení telefonu S S
Volant kožený + multifunkční + vyhřívaný kožený + multifunkční + vyhřívaný
Vyhřívání sedadel S - vpředu + elektrické nastavování vpředu S - vpředu
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + 360stupňová kamera S - vpředu i vzadu + kamera
Automatické stěrače S S
Bezklíčové odemykání S S
Přední světla LED S S
Kola 19 palců, litá 19 palců, litá
Tepelné čerpadlo S +30 500 Kč

Nissan Ariya je v základu lépe vybaven, jestli však rozdíl v počtu prvků dokáže vyvážit o 165 tisíc korun vyšší cenu, je otázka pro každého konkrétního zájemce o elektrické SUV. Platí ale, že Nissan nabízí jednak více asistenčních systémů, jednak také třeba navigaci nebo standardní tepelné čerpadlo. To jsou všechno položky u Enyaqu doplácené v řádech nižších desítek tisíc korun. Škoda má vlastně z prvků v tabulce jen jednu zónu klimatizace navíc a dva extra reproduktory, naopak třeba čelní středový airbag mají oba vozy. Misky vah může na stranu Škodu trochu převážit fakt, že je více konfigurovatelná, dá se připlatit za více prvků a paketů.

 

Právě se děje

Další zprávy