Tomáš Starý
26. 4. 2019 6:06
Luxusní prémiové SUV věhlasné značky za čtvrt milionu přece musí být pořádné terno. To pohodlí, prostor a prestiž za pár korun. Podobná nabídka se přece nedá odmítnout. Bohužel, každá podobná ojetina má dvě strany mince. BMW X5 druhé generace (E70), které se začalo prodávat v listopadu 2006, navázalo na velmi úspěšnou generaci E53. Jako ojetina to rozhodně špatné auto není, ale už z podstaty věci to bude značně riziková koupě. Vše si ale popíšeme, žádný strach.
Spolehlivost vyžaduje péči
BMW X5 potřebuje velice pečlivého (a velkorysého) majitele, který se na něj nevykašle. Nikdo vás nenutí s desetiletým autem jezdit do autorizovaného servisu BMW. Najděte si nezávislého servisáka s dobrými referencemi, který bavorákům rozumí a ví, co potřebují. Pak se dají i servisní náklady udržet na přijatelné úrovni.
Z hlediska dlouhodobého provozu je pak nejlepší auto s poměrně skromnou výbavou bez aktivních stabilizátorů, aktivního řízení a dalších věcí, které se mohou rozbít a jsou drahé. Čím jednodušší technika, tím méně rizikový provoz.