Tomáš Starý
26. 4. 2019 6:06
Luxusní prémiové SUV věhlasné značky za čtvrt milionu přece musí být pořádné terno. To pohodlí, prostor a prestiž za pár korun. Podobná nabídka se přece nedá odmítnout. Bohužel, každá podobná ojetina má dvě strany mince. BMW X5 druhé generace (E70), které se začalo prodávat v listopadu 2006, navázalo na velmi úspěšnou generaci E53. Jako ojetina to rozhodně špatné auto není, ale už z podstaty věci to bude značně riziková koupě. Vše si ale popíšeme, žádný strach.
Volba rozumu, diesel, je tou nejlepší
Ohledně motorů je asi nejrozumnější volbou naftový šestiválec. V zásadě je to velice slušný motor, který potřebuje jen kvalitní naftu a pravidelné výměny oleje po roce nebo 15 000 km. Z hlediska dlouhodobé výdrže se zdá starší typ naftového šestiválce montovaný do května 2010 jako lepší volba. Na druhou stranu novější motor bude mít zase méně najeto.