Jako král můžete jezdit i za cenu Fabie. Není ale ojeté BMW X5 zbytečně riskantní?

Tomáš Starý
26. 4. 2019 6:06
Luxusní prémiové SUV věhlasné značky za čtvrt milionu přece musí být pořádné terno. To pohodlí, prostor a prestiž za pár korun. Podobná nabídka se přece nedá odmítnout. Bohužel, každá podobná ojetina má dvě strany mince. BMW X5 druhé generace (E70), které se začalo prodávat v listopadu 2006, navázalo na velmi úspěšnou generaci E53. Jako ojetina to rozhodně špatné auto není, ale už z podstaty věci to bude značně riziková koupě. Vše si ale popíšeme, žádný strach.
Foto: BMW

Benziny zase mohou mít méně najeto

Špatná volba není ale ani benzinový osmiválec 4,8 l prodávaný do června 2010. Sice si vezme 12 až 14 litrů v reálném provozu, ale je to jinak spolehlivý motor. Jediným jeho rizikem je chlazení. Nechte si upravit termostat tak, aby se otevíral dříve. Je to úprava za asi tři a půl tisíce korun a zabráníte nadměrnému přehřívání motoru, což pak vede ke zrychlené degradaci oleje a vysokému namáhání těsnění. Výhodou osmiválce bývá to, že má většinou méně najeto. U desetiletého dieselu není výjimka nájezd přes 300 000 km, benzinový osmiválec může mít polovinu.

Ostatní motory jsou na zvážení, ale varovat musíme před jediným. Je to přeplňovaný osmiválec 4,4 l. Trpí na karbonování, degradaci oleje, kolabují mu turba a praskají písty. Tenhle motor vás bude lákat nízkou cenou, ale vyhněte se mu. Vůbec nejsou výjimečné pravidelné investice a opravy ve stotisícových cifrách.

 

Právě se děje

Další zprávy