Jako král můžete jezdit i za cenu Fabie. Není ale ojeté BMW X5 zbytečně riskantní?

Tomáš Starý
26. 4. 2019 6:06
Luxusní prémiové SUV věhlasné značky za čtvrt milionu přece musí být pořádné terno. To pohodlí, prostor a prestiž za pár korun. Podobná nabídka se přece nedá odmítnout. Bohužel, každá podobná ojetina má dvě strany mince. BMW X5 druhé generace (E70), které se začalo prodávat v listopadu 2006, navázalo na velmi úspěšnou generaci E53. Jako ojetina to rozhodně špatné auto není, ale už z podstaty věci to bude značně riziková koupě. Vše si ale popíšeme, žádný strach.
Foto: BMW

Automat a pohon všech kol vyžadují správné zacházení

Než se dostaneme k motorům, tak je potřeba říci, že velmi rizikové jsou automatické převodovky a systém xDrive. BMW totiž v automatu nepředepisuje výměnu oleje. Automat je pak u 200 000 km často na odpis. Olej by se v něm měl vyměnit nejpozději po 120 000 km a pak každých 60 000 km. To vám doporučí každý solidní servisák. Je to investice za nějakých šest až deset tisíc podle rozsahu práce a toho, kde to děláte.

Pohon xDrive je pak velice citlivý na správný rozměr kol, a pokud někdo obuje na X5 jiná kola a pneumatiky, než tam mají být, může i drobná odchylka v obvodu kol a geometrii způsobit nadměrné namáhání soustavy xDrive. A tím i její zničení.

 

Právě se děje

Další zprávy