Francouzský útok na Škodu Fabia. Renault představil nové Clio, Peugeot nástupce 208

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 3. 2019 10:02
Nejvýznamnější novinky ženevského autosalonu? Z pohledu běžného zákazníka malé hatchbacky Peugeot 208 a Renault Clio. Oba francouzští kohouti představili nesmiřitelné soupeře jen pár desítek metrů od sebe. Oba míří na stejnou klientelu, každý však svou cestou. Jací jsou noví vyzyvatelé Škody Fabia a spol., jsme zjišťovali přímo na švýcarském autosalonu.
Nový Renault Clio vypadá zvenku spíše jako evoluce, uvnitř se ale odehrála revoluce.
Nový Renault Clio vypadá zvenku spíše jako evoluce, uvnitř se ale odehrála revoluce. | Foto: Jan Matoušek

Podívejte se na všechny malé hatchbacky na českém trhu s cenou do 280 tisíc korun. Najdete je zde.

Foto: Jan Matoušek

Design, to je, oč u obou aut běží a také čím se nejvíce odlišují. Peugeot totiž vsadil na styl podobný nové 508. Pokračovatel řady 208 je auto, které se bude kupovat i pouhým pohledem. Naživo vůz vypadá fantasticky, navíc ve výrazné žluté barvě s černými doplňky. Pocit výjimečnosti pak podtrhuje jméno modelu nad lvíčkem v masce chladiče.

Foto: Jan Matoušek

Oproti předchozí 208, která z některých úhlů vypadala trochu nevzhledně, je druhá generace vozu velkým krokem vpřed. A to nejen pokud jde o přední, ale také zadní část. I tady je znát silná inspirace novou 508, to především v provedení světel spojených černou lištou. U verze GT Line, která je na fotce, možná trochu vadí výrazný difuzor. Jedná se však spíše o otázku vkusu. Každopádně nová 208 vypadá naživo lépe než na fotkách.

Foto: Jan Matoušek

A to stejné vlastně platí i o Cliu. To také vypadá naživo mnohem lépe, i když jinak než Peugeot 208. Renault je usedlejší, konzervativnější a více ctí tvary předchůdce. Přesto, ačkoliv se na fotkách může pátá generace zdát nepřiměřeně vysoká, ve skutečnosti je poměrně nízká. Dojmu sportovnosti pomáhají i kliky dveří v zadním sloupku. Ač pětidveřové, působí Clio jaké třídveřové.

Foto: Jan Matoušek

Oproti předchůdci se, podle našeho názoru, Clio designově posunulo správným směrem. I když, jak už bylo řečeno, pomáhá si prvky z minulé generace. Třeba tvar zadních světel nebo i prolis ve spodní části dveří známe již z předchozí generace. Podobně jako u 208, i Cliu výrazně pomohla atraktivní barva karoserie, v tomto případě nový odstín oranžové. Například v černé vůz tolik nevynikl a ani v modré, do níž byla oděna sportovně laděná verze RS Line, tvary tolik nefungovaly.

 

Právě se děje

Další zprávy