Zatímco v Paříži Volkswagen chyběl, ženevský autosalon si německá automobilka ujít nenechala. Spolu s tím se tak vrátil i tradiční koncernový večírek v předvečer zahájení výstavy, který dává novinářům možnost nahlédnout, co zajímavého si jednotlivé značky koncernu VW pro návštěvníky připravily. Letošní ročník se nesl ve znamení hesla Be Electrified, tedy být elektrifikovaný. Šéf koncernu Herbert Diess dokonce uvedl, že rok 2019 je pro elektromobily zlomový.
Odkazoval tím mimo jiné na uvedení prvního sériového Volkswagenu na platformě MEB, kterým bude kompaktní hatchback ID Neo. Po něm budou následovat i elektrické modely velikosti Tiguanu nebo Passatu. Ani jeden z nich však Němci v Ženevě neukazují. Naopak se i v segmentu elektromobilů rozhodli být více emotivní. Při této příležitosti tak představili koncept ID Buggy.
Jedná se o moderní reinkarnaci klasických plážových buggyn, které především v šedesátých letech vznikaly na základě Volkswagenu Beetle. Žádné dveře, žádná střecha a dvě místa k sezení. Tato charakteristika platí pro oba vozy - nový i starý. Hlavní odlišnost je tak v pohonném ústrojí. Jestliže modely se základem v Broukovi používaly čtyřválcový benzinový motor typu boxer, ID Buggy je ryze moderní stroj.
V duchu hesla koncernového večírku tak využívá elektrický pohon s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm. Ten, jak je u elektromobilů zvykem, je k dispozici už od nulových otáček. Zajímavostí je, že vůz má pohon zadních kol, a to i při jízdě v terénu. Volkswagen nicméně v tiskové zprávě dodává, že je možné vytvořit i čtyřkolku, to přidáním dalšího elektrického motoru na přední nápravu. Demonstruje tím tedy variabilitu svého technického základu, na němž bude vyjíždět i sériová verze Škody Vision iV.
ID Buggy má k dispozici 62kWh lithium-iontovou baterii, která stačí na dojezd kolem 250 km. To není v dnešní době závratné číslo, buggyna však z 0 na 100 km/h zrychluje za 7,2 sekundy. Její maximální rychlost je však omezena na 160 km/h. Nabití ze 100kW stanice nabízí 80 procent kapacity akumulátoru za půl hodiny.
Nejsilnější stránkou konceptu je však jeho design. Kulatá LED světla vpředu i vzadu přinášejí retro nádech, po vzoru Brouka nebo prvních Transporterů pak ID Buggy postrádá klasickou masku chladiče. Vůz je dlouhý 4063 mm a má rozvor náprav s hodnotou 2650 mm. Zatímco první hodnota je zhruba na úrovni Pola, druhá překonává i kompaktní Golf. Při pohledu na karoserii je to nicméně logické - 18palcová kola s terénními pneumatikami jsou umístěna prakticky v rozích. To zlepšuje manévrovatelnost i ovladatelnost v terénu. Světlá výška je 240 mm.
Mimo kola jsou poznávacím znamením vozu lakování v kombinaci zelené a šedé, respektive zadní ochranný rám. Na rámu předního okna jsou potom umístěna zrcátka. Z fotek to možná tolik nevynikne, ale vůz je skutečně velmi kompaktní a přináší výraznou reminiscenci na již zmíněné klasické buggyny nejen od Volkswagenu. Kola s terénními pneumatikami pak vozu dodávají off-roadový nádech, který současným SUV mnohdy úplně chybí. ID Buggy, na rozdíl od nich, vzbuzuje jistotu, že nějakou tu dunu zvládne.
V kabině na první pohled upoutají sedačky. Opěradlo spojené s opěrkou hlavy je sice nejen v koncernových vozech běžnou věcí, sedák však výrazným bočním vedením připomene sedačky z kokpitů vozů formule 1, které jsou dělané na míru danému jezdci. Co naopak závodní vozy příliš nepřipomíná, to je minimalističnost palubní desky. Té chybí jakékoliv ovládací prvky - je pouze lakovaná stejným zeleným odstínem jako karoserie a před spolujezdcem z ní vystupuje robustní madlo. Na dotek měkčené materiály jsou opět ve stejném šedém odstínu jako karoserie.
Veškeré funkce vozu se ovládají přes dotyková tlačítka na volantu nebo páčkami pod ním. Přístrojová deska je plně digitální. Ačkoliv se o tom tisková zpráva příliš nezmiňuje, našli jsme ve voze jeden vtipný detail - tím jsou pedály, kdy plyn má na sobě symbol "play" a brzda symbol "pause". Nejde o detail v automobilovém průmyslu nový, leč sympatický.
Za předními sedadly (VW uvádí, že je možnost tam umístit ještě další dvě místa) se nachází odkládací prostor, vzadu je potom také uzaviratelná schránka s neznámým objemem. Nakonec i střechu, i když jen provizorní v podobě plachty, lze nad sedadla natáhnout. I přes takový stupeň propracovanosti Volkswagen o sériové výrobě ID Buggy mlčí. Vzhledem k rychle rostoucí rodině modelů ID by ale nemusel být zcela bez šance.