Francouzský útok na Škodu Fabia. Renault představil nové Clio, Peugeot nástupce 208

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 3. 2019 10:02
Nejvýznamnější novinky ženevského autosalonu? Z pohledu běžného zákazníka malé hatchbacky Peugeot 208 a Renault Clio. Oba francouzští kohouti představili nesmiřitelné soupeře jen pár desítek metrů od sebe. Oba míří na stejnou klientelu, každý však svou cestou. Jací jsou noví vyzyvatelé Škody Fabia a spol., jsme zjišťovali přímo na švýcarském autosalonu.

Podívejte se na všechny malé hatchbacky na českém trhu s cenou do 280 tisíc korun. Najdete je zde.

Foto: Jan Matoušek

Design, to je, oč u obou aut běží a také čím se nejvíce odlišují. Peugeot totiž vsadil na styl podobný nové 508. Pokračovatel řady 208 je auto, které se bude kupovat i pouhým pohledem. Naživo vůz vypadá fantasticky, navíc ve výrazné žluté barvě s černými doplňky. Pocit výjimečnosti pak podtrhuje jméno modelu nad lvíčkem v masce chladiče.

Foto: Jan Matoušek

Oproti předchozí 208, která z některých úhlů vypadala trochu nevzhledně, je druhá generace vozu velkým krokem vpřed. A to nejen pokud jde o přední, ale také zadní část. I tady je znát silná inspirace novou 508, to především v provedení světel spojených černou lištou. U verze GT Line, která je na fotce, možná trochu vadí výrazný difuzor. Jedná se však spíše o otázku vkusu. Každopádně nová 208 vypadá naživo lépe než na fotkách.

Foto: Jan Matoušek

A to stejné vlastně platí i o Cliu. To také vypadá naživo mnohem lépe, i když jinak než Peugeot 208. Renault je usedlejší, konzervativnější a více ctí tvary předchůdce. Přesto, ačkoliv se na fotkách může pátá generace zdát nepřiměřeně vysoká, ve skutečnosti je poměrně nízká. Dojmu sportovnosti pomáhají i kliky dveří v zadním sloupku. Ač pětidveřové, působí Clio jaké třídveřové.

Foto: Jan Matoušek

Oproti předchůdci se, podle našeho názoru, Clio designově posunulo správným směrem. I když, jak už bylo řečeno, pomáhá si prvky z minulé generace. Třeba tvar zadních světel nebo i prolis ve spodní části dveří známe již z předchozí generace. Podobně jako u 208, i Cliu výrazně pomohla atraktivní barva karoserie, v tomto případě nový odstín oranžové. Například v černé vůz tolik nevynikl a ani v modré, do níž byla oděna sportovně laděná verze RS Line, tvary tolik nefungovaly.

 

Právě se děje

Další zprávy