Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Citroën Xantia - 1997

V roce 1997 byl testován Citroën Xantia, vybavený jediným airbagem pro řidiče. Při čelním nárazu francouzský vůz ukázal nestabilitu karoserie, navíc došlo k posunu volantu i brzdového pedálu, který výrazně ohrozil chodidla řidiče. Špatnou úroveň bezpečnosti podle Euro NCAP vykázala také oblast kolen řidiče. Při bočním nárazu řidič utrpěl život ohrožující zranění v oblasti hlavy, která narazila do středového sloupku, a hrudníku. Původní dvouhvězdičkové hodnocení nakonec bylo o hvězdičku sníženo.

Na záznam nárazového testu se podívejte na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy