Martin Přibyl
Aktualizováno 15. 12. 2018 21:09
Švédský odborný časopis Vi Bilägere od roku 1989 prověřuje odolnost moderních aut proti korozi. Severské zimy totiž znamenají i časté použití posypové soli, která je, jak se ukazuje, problémem i pro karoserie moderních aut. Tradičně s ní mají problémy zejména japonské značky. Podle odborníků z Vi Bilägere je to tím, že spoléhají na to, že odolnost proti korozi zajistí kvalitní lak, evropské automobilky používají v dutinách vosk. Zatímco lak nefunguje, vosk je na švédských prosolených silnicích účinnou ochranou. Pochopila to prý například Mazda, která své vozy určené do Švédska v Evropě dodatečně upravuje. Stejně jako Japoncům se pak nedaří Fordu.
Ford S-Max
S-Max hřeší na špatně chráněné hrany kapoty a dveří. Kapota a víko zavazadlového prostoru pak nejsou uvnitř ošetřeny voskem. Podobně jako v případě Focusu i u S-Maxu také zvuková izolace mezi blatníky a A-sloupky nasává vodu. Problematické je i ošetření jednotlivých nosníků a horší je ochrana podvozku proti odření. Zavěšení motoru začíná na některých místech rezavět již po 2500 kilometrech.