Tomáš Starý
8. 4. 2019 6:02
Dnes najdeme jen málo automobilek, které by si držely draze vyvinutou techniku samy pro sebe. Když vynecháme výrobce exkluzivních aut, tak z těch běžných nás napadá snad jen Subaru se svými plochými motory. I ono ale třeba při vývoji okrajového sportovního modelu BRZ spolupracovalo s Toyotou. Podobný přístup aplikují i jiní výrobci. Nemusíme chodit daleko, vždyť česká automobilka Škoda ve velkém čerpá ze skladů koncernu Volkswagen, ať už jde o motory, převodovky, nebo celé podvozkové platformy. A protože současná generace Octavie je nejprodávanější nové auto a zároveň nejžádanější ojetina, pojďme si právě ji (a příbuzné modely koncernu VW) představit.
Když je jednoduchost výhodou
Na druhou stranu pro kupce ojetiny může být jednoduché zavěšení vzadu výhodou. Pokud vyloženě nikdo netrvá na o trochu kultivovanějším jízdním projevu (na hrbolatém asfaltu nezávislé zavěšení tolik neposkakuje a netluče), ocení jistě výrazně nižší servisní náročnost jednoduché nápravy.
Kdo má druhou generaci Octavie (ta měla víceprvek vzadu vždy), ten si se seřizováním geometrie a odvrtáváním zareznutých šroubů pro její nastavení užil své. Naopak jednoduchá náprava na Octaviích a Leonech vydrží vzadu přes 200 000 km, aniž by bylo potřeba s ní cokoli dělat. Maximálně se ozvou ložiska kol a po čase tlumiče.
Na obrázku Audi A3 sedan s pohonem 4×4. Čtyřkolky mají komplikovanější zadní nápravu standardně i u všech ostatních koncernových kompaktů.