Audi A3, Škoda Octavia, Seat Leon a VW Golf: Kterou ze "stejných" ojetin vybrat?

Tomáš Starý
8. 4. 2019 6:02
Dnes najdeme jen málo automobilek, které by si držely draze vyvinutou techniku samy pro sebe. Když vynecháme výrobce exkluzivních aut, tak z těch běžných nás napadá snad jen Subaru se svými plochými motory. I ono ale třeba při vývoji okrajového sportovního modelu BRZ spolupracovalo s Toyotou. Podobný přístup aplikují i jiní výrobci. Nemusíme chodit daleko, vždyť česká automobilka Škoda ve velkém čerpá ze skladů koncernu Volkswagen, ať už jde o motory, převodovky, nebo celé podvozkové platformy. A protože současná generace Octavie je nejprodávanější nové auto a zároveň nejžádanější ojetina, pojďme si právě ji (a příbuzné modely koncernu VW) představit.
Foto: Audi

Když je jednoduchost výhodou

Na druhou stranu pro kupce ojetiny může být jednoduché zavěšení vzadu výhodou. Pokud vyloženě nikdo netrvá na o trochu kultivovanějším jízdním projevu (na hrbolatém asfaltu nezávislé zavěšení tolik neposkakuje a netluče), ocení jistě výrazně nižší servisní náročnost jednoduché nápravy.

Kdo má druhou generaci Octavie (ta měla víceprvek vzadu vždy), ten si se seřizováním geometrie a odvrtáváním zareznutých šroubů pro její nastavení užil své. Naopak jednoduchá náprava na Octaviích a Leonech vydrží vzadu přes 200 000 km, aniž by bylo potřeba s ní cokoli dělat. Maximálně se ozvou ložiska kol a po čase tlumiče.

Na obrázku Audi A3 sedan s pohonem 4×4. Čtyřkolky mají komplikovanější zadní nápravu standardně i u všech ostatních koncernových kompaktů.

 

Právě se děje

Další zprávy