Bezpečnost doplní ekologie. V prvním měření emisí podle NCAP propadl naftový VW Golf

Martin Přibyl Martin Přibyl
5. 3. 2019 6:02
Organizace NCAP, která se proslavila crashtesty, díky nimž většina výrobců obrátila při návrhu svých aut pozornost k pasivní i aktivní bezpečnosti, se nyní rozhodla rozšířit svoje hodnocení nových aut i o jejich vliv na životní prostředí. O to, jak zatíží ovzduší emisemi škodlivin a kolik spotřebují paliva. V budoucnu pak i o emise oxidu uhličitého. Výsledky testování mohou zvýšit tlak na automobilky, aby se začaly více soustředit na to, jak jsou jejich produkty ekologické. Green NCAP se má díky standardizované metodice stát pomocníkem při výběru čistého auta. Zde je postup měření a první výsledky. Vítězí v nich elektromobily a moderní miniauta, SUV a velké limuzíny sráží vyšší spotřeba.

Některé testované vozy splňují ještě starší emisní normu Euro 6b. Jako nové by se již tedy neměly dát pořídit. 

Foto: iStock

Jak se vybírají testovaná auta?

Green NCAP by rád otestoval co možná největší počet vozů. Jeho představitelé sahají po typických a oblíbených zástupcích jednotlivých tříd, v dohledné době by čisté elektromobily, nafťáky i benzinové vozy měly doplnit rovněž hybridy. Kvůli nezávislosti testu zkoušená vozidla nedodávají automobilky, organizace si je půjčuje sama.

Do celkového výsledku vozů se v současné době započítávají jen naměřené emise škodlivin a spotřeba, v budoucnu bude hodnocení rozšířeno i o emitovaný oxid uhličitý.

Na první výsledky se můžete podívat na dalších stranách.

 

Právě se děje

Další zprávy