reklama
 
 

Bezpečnost doplní ekologie. V prvním měření emisí podle NCAP propadl naftový VW Golf

Jak probíhá testování? Foto: Green NCAP

Jak probíhá testování?

Testování aut v podání Green NCAP probíhá stejně jako stávající Eco Test německého autoklubu ADAC (jeho poslední výsledky naleznete zde). Základem testu je tedy laboratorní měření, které vychází z cyklu WLTP, jenž se používá i při homologaci aut. Test se ale provádí při teplotě čtrnáct stupňů Celsia, která je blíže evropskému teplotnímu průměru. Mimo to je WLTP doplněn cyklem BAB130, který má simulovat provoz na dálnici. Kromě vyšší rychlosti zahrnuje i několikanásobné zrychlení z osmdesáti na sto třicet kilometrů za hodinu.

Testy v laboratoři následně doplňuje stanovení emisí a spotřeby na silnici pomocí přenosného měřicího zařízení. I tento test se snaží o větší věrnost než klasický homologační postup: probíhá při teplotách od minus sedmi do plus třiceti pěti stupňů. Při měření, které je vyžadováno pro schválení vozidla do provozu, se teploty pohybují jen od nuly do třiceti stupňů Celsia. Množství testů prováděných v reálném provozu se má postupně zvýšit.

Výroba auta a jeho komponent není v testu Green NCAP nikterak hodnocena.

autor: Martin Přibyl | 5. 3. 2019 6:02

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama