Octavia vyniká, Citigo přišlo o pět hvězdiček. Euro NCAP rozbilo Škody i auta z Číny

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 12. 2019 6:35
Ještě než se v příštím roce opět o něco zpřísní pravidla nárazových testů organizace Euro NCAP, otestovala tato organizace ve dvou sériích hned 22 nových automobilů. Z českého pohledu se proti bariéře rozjely dvě škodovky - nová Octavia a městské Citigo. To si přitom nevedlo úplně ukázkově, stejně ale dopadl třeba Jeep Renegade.
Jeep Renegade Crash test | Video: EURO NCAP

Jeep Renegade - 3*

Ochrana dospělých - 82 %
Ochrana dětí - 84 %
Ochrana chodců - 55 %
Asistenční systémy - 58 %
Celkově - 3*

Tři hvězdičky si vysloužil také omlazený Jeep Renegade (v roce 2014 přitom získal plné hodnocení). U něj se jako problém ukázala být absence autonomního nouzového brzdění. To je k dispozici za příplatek, testovaný vůz jej ale neměl. To snížilo hodnocení v ochraně dospělých, chodců (chybí totiž body za detekci chodců či cyklistů) i bezpečnostních asistentů. I bez nouzového brzdění Jeep dostal 82 procent za ochranu dospělých, když nejhorší dosažené hodnocení bylo u některých částí průměrný, tedy třetí nejvyšší. To se objevilo mimo jiné u hrudníku zadního cestujícího při čelním nárazu celou šířkou vozu, respektive u řidiče při nárazu do sloupu.

Ochrana dětí se ukázala být průměrná, především kvůli problémům s instalací jedné ze zkoušených sedaček na místo vzadu uprostřed. Tam také chybí ISOFIX či i-Size. I přes hranatý tvar karoserie pak Renegade poskytuje dobrou úroveň ochrany chodců, problematická je oblast tužších sloupků a částečně také přední části při střetu s pánví chodce. Všechny body pak vůz ztratil v oblasti nouzového brzdění. To přitom platí i u bezpečnostních asistentů, které jinak za fungování dostaly nejlepší či druhou nejlepší známku.

 

Právě se děje

Další zprávy